Lediga jobb som Biståndsbedömare/Biståndshandläggare i Härjedalen

Se lediga jobb som Biståndsbedömare/Biståndshandläggare i Härjedalen. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Härjedalen som finns hos arbetsgivaren.

Socialsekreterare

Prime söker en erfaren Socialsekreterare för perioden 231201-230331, uppdraget är på heltid. Arbetsuppgifter Socialsekreterare inom områden barn och familj. Utreda ansökningar och anmälningar och arbete både inom SoL och LVU. Vara behjälplig med akuta situationer och skyddsbedömningar av barn och unga. Vem är du? Minst tre års erfarenhet av utredning inom barn och familj. Vara självgående i arbetet. Ha mycket god kompetens inom dokumentationen. Företa... Visa mer
Prime söker en erfaren Socialsekreterare för perioden 231201-230331, uppdraget är på heltid.

Arbetsuppgifter
Socialsekreterare inom områden barn och familj. Utreda ansökningar och anmälningar och arbete både inom SoL och LVU. Vara behjälplig med akuta situationer och skyddsbedömningar av barn och unga.



Vem är du?
Minst tre års erfarenhet av utredning inom barn och familj. Vara självgående i arbetet. Ha mycket god kompetens inom dokumentationen.

Företagsbeskrivning
Prime Professional bemannar och rekryterar till arbetstillfällen inom Ekonomi, HR/Lön, Administration och Reception i hela Sverige.

Att arbeta som konsult hos oss innebär att du får chansen att bredda din kompetens och arbeta inom olika områden hos både privata och offentliga arbetsgivare efter dina önskemål. Att bli rekryterad innebär att du blir direktanställd hos något av våra kundföretag och får möjligheten att utvecklas inom just ditt område. Prime Professional är ett auktoriserat bemannings-och rekryteringsföretag som erbjuder delaktighet, trivsel, gemenskap med aktiviteter och stärkande konsultträffar. Vi arbetar nära våra konsulter och ger kontinuerlig handledning och uppföljning.

Är du en engagerad och driven person? Vi ser fram mot att få kontakt med dig.

Besök gärna vår hemsida www.primeprofessional.se Visa mindre

Biståndshandläggare till avdelningen för bistånd

Vi på Prime söker just nu Biståndshandläggare för uppdrag i Härjedalen! Uppdraget pågår från och med 2022-03-28 till och med 2022-05-31 och arbetstiden är 100% (mån-fre, dagtid). Arbete 100% på plats föredras men delvis distans är också av intresse. Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter för biståndshandläggare på aktuell enhet. Vem är du? För uppdraget krävs det att du är en Biståndshandläggare med kunskap att utreda och fatta beslut i ärenden fr... Visa mer
Vi på Prime söker just nu Biståndshandläggare för uppdrag i Härjedalen!

Uppdraget pågår från och med 2022-03-28 till och med 2022-05-31 och arbetstiden är 100% (mån-fre, dagtid).

Arbete 100% på plats föredras men delvis distans är också av intresse.

Arbetsuppgifter
Sedvanliga arbetsuppgifter för biståndshandläggare på aktuell enhet.

Vem är du?
För uppdraget krävs det att du är en Biståndshandläggare med kunskap att utreda och fatta beslut i ärenden främst utifrån socialtjänstlagen för äldre och personer med funktionsnedsättning. Detta innefattar bland annat hemtjänst, korttidsvistelse och särskilt boende. I dagsläget handläggs ärenden i verksamhetssystemet Treserva.

Du behöver utöver detta ha goda kunskaper i att uttrycka sig väl i tal och skrift; Goda kunskaper, både praktiska och teoretiska, inom aktuell lagstiftning och myndighetsutövning för rättssäker handläggning; Inneha B-körkort då körning är en naturlig del av arbetet.

Företagsbeskrivning
Prime Professional bemannar och rekryterar till arbetstillfällen inom Ekonomi, HR/Lön, Administration och Reception i hela Sverige.

Att arbeta som konsult hos oss innebär att du får chansen att bredda din kompetens och arbeta inom olika områden hos både privata och offentliga arbetsgivare efter dina önskemål. Att bli rekryterad innebär att du blir direktanställd hos något av våra kundföretag och får möjligheten att utvecklas inom just ditt område. Prime Professional är ett auktoriserat bemannings-och rekryteringsföretag som erbjuder delaktighet, trivsel, gemenskap med aktiviteter och stärkande konsultträffar. Vi arbetar nära våra konsulter och ger kontinuerlig handledning och uppföljning.

Är du en engagerad och driven person? Vi ser fram mot att få kontakt med dig.

Besök gärna vår hemsida www.primeprofessional.se Visa mindre

Socionom / LSS Biståndshandläggare

Just nu so?ker vi en Magnifiq Socionom / Biståndshandläggare till spa?nnande uppdrag inom den Kommunala verksamheten i Sveg, Härjedalen Du kommer arbeta dagtid med att bevaka områden för att frigöra tid för ordinarie handläggare Uppdraget pågår från 24-02-01 till och med 24-02-29 Du som la?ser detta hoppas vi a?r utbildad Socionom med goda kunskaper, både praktiska och teoretiska, om att utreda och föreslå beslut i ärenden utifrån socialtjänstlagen. So... Visa mer
Just nu so?ker vi en Magnifiq Socionom / Biståndshandläggare till spa?nnande uppdrag inom den Kommunala verksamheten i Sveg, Härjedalen

Du kommer arbeta dagtid med att bevaka områden för att
frigöra tid för ordinarie handläggare

Uppdraget pågår från 24-02-01 till och med 24-02-29

Du som la?ser detta hoppas vi a?r utbildad Socionom med goda kunskaper, både praktiska och teoretiska, om att utreda och föreslå beslut i ärenden utifrån socialtjänstlagen.

Som person tror vi att du a?r glad, trivs med att tra?ffa nya ma?nniskor och vill axla rollen som ambassado?r ute pa? uppdrag hos va?r kund.

Magnifiq - det familja?ra bemanningsbolaget

Idag jobbar vi med den offentliga sektorn över hela Sverigekartan och vår ambition har alltid varit att kunna erbjuda våra konsulter bästa tänkbara uppdrag, trygga villkor och höga ersättningar oavsett var i landet du önskar arbeta.

La?ter detta som na?got fo?r dig? Det både tror och hoppas vi.
Va?nta i sa? fall inte - uppdraget tillsätts löpande.

Varmt välkommen!



Teamet på Magnifiq

Växel: 090-136200 Visa mindre

Biståndshandläggare

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i samband med högskolestudier,  friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjed... Visa mer
Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier, 
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.

 

 



Vi söker två engagerade handläggare till vår duktiga arbetsgrupp!

Som biståndshandläggare kommer du arbeta med att utreda, fatta beslut och följa upp beslut enligt socialtjänstlagen. Du arbetar för att ge trygg omsorg med individen i centrum.

Socialförvaltningen i Härjedalen är en avdelning för myndighetsutövning och öppenvård. Bistånds- och LSS-enheten är en av de tre enheterna på avdelningen där vi handlägger ärenden för äldre och personer med funktionsnedsättning. På enheten arbetar LSS- och biståndshandläggare, avgiftshandläggare och boendesamordnare.

Vår enhet har ambitionen att ständigt vidareutvecklas och förbättras. Som handläggare hos oss får du möjlighet att bidra i utvecklingsarbetet där varje medarbetares unika kompetens tas tillvara. Du kommer till en grupp med hög kompetens och lång erfarenhet där det råder god stämning och gemenskap och där samverkan ses som en nyckel till att nå goda resultat.

Vi tror att vi kommer att bli ännu bättre med dig i vårt team och ser fram emot din ansökan! Ansök gärna så snart som möjligt, intervjuer kan komma att hållas löpande under ansökningstiden.

Arbetsuppgifter
Som biståndshandläggare arbetar du huvudsakligen med att utreda och fatta beslut om behov insatser. Arbetet innebär att du tar emot och utreder ansökningar om hemtjänst, korttidsvistelse, särskilt boende, mm. Du fattar beslut enligt socialtjänstlagen och lämnar uppdrag till utförarna i kommunen.  Vi dokumenterar i dokumentationsprogrammet Treserva och implementerar IBIC (individens behov i centrum), varför vi gärna ser att du har kunskap om IBIC. Vi använder LINK i samarbete med Regionens sjukvård.

I arbetet kan akuta situationer uppstå och du behöver därför ha en god förmåga till att prioritera bland arbetsuppgifter. Det ingår en tät samverkan både med interna och externa parter och du behöver därför ha god förmåga till samarbete. En stor del av arbetsuppgifterna är att kommunicera och dokumentera och du behöver därför ha goda kunskaper i att uttrycka dig väl i tal och skrift. Du behöver ha goda kunskaper, både praktiska och teoretiska, inom gällande lagstiftning och myndighetsutövning för att handläggningen ska bli rättssäker.

Härjedalens kommun är stor till ytan och du behöver kunna resa i tjänsten på dagtid.

Om du trivs med omväxlande, intressanta och stimulerande arbetsuppgifter som ställer krav på förmågan att kombinera kunskap med förståelse för helheten, då är detta tjänsten för dig!

   

Kvalifikationer
Krav: 

.Socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren anser vara likvärdig
.Erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänstlagen.
.Förmåga att skapa och vårda goda relationer, kommunicera och samarbeta med andra
.Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet
.B-körkort är ett krav.
 

Meriterande:

.Erfarenhet av IT-stödet Treserva
.Erfarenhet av att utreda enligt IBIC (Individens behov i centrum)
.Härjedalens kommun hör till samiskt förvaltningsområde. Om du utöver våra övriga kompetenskrav även talar samiska, kan det vara en merit.
 

Personliga egenskaper
Vi söker dig som har intresse av att arbeta med människor i situationer där livet förändras och där du blir en länk till att personen får rätt hjälp. Du har ett professionellt förhållningssätt och möter alla med respekt. Du är självständig och kan planera och strukturera din arbetsvardag samtidigt som du är flexibel och kan samarbeta med många olika personer för att lösa problem som uppkommer. Du har ett positivt förhållningssätt och vill bidra till god arbetsmiljö och utveckling av verksamheten.

Vi erbjuder
.Ett intressant och omväxlande arbete
.Delaktighet i verksamhetens utveckling
.Flextid
.Friskvård på arbetstid
.Friskvårdspeng
.Handledning
.Reflektionstid

Kontaktinformation
Anneli Halvardsson , Enhetschef Bistånd , 068016344, [email protected]

Catarina Månsson, Ombud Vision, 0680-16352 0680-16100, [email protected]

Anna Andersson, Ombud SSR, 0680-16254, [email protected]

Arbetsplats
Medborgarhuset

84280 SVEG Visa mindre

Biståndshandläggare sökes för uppdrag i Härjedalen

Vi på Prime Care söker nu en biståndshandläggare för uppdrag inom äldreomsorg. Vi söker dig som har erfarenhet av biståndsbedömning i äldreomsorgen, goda kunskaper i verksamhetssystemet Treserva och självständigt kan arbeta och har lätt att skapa goda kontakter med interna och externa samarbetspartners. För detta uppdrag krävs det att du har körtkort B. Uppdraget startar 12.10.21 och pågår t.om 31.01.22 med möjlighet till förlängning. Arbetsuppgifter Sedv... Visa mer
Vi på Prime Care söker nu en biståndshandläggare för uppdrag inom äldreomsorg. Vi söker dig som har erfarenhet av biståndsbedömning i äldreomsorgen, goda kunskaper i verksamhetssystemet Treserva och självständigt kan arbeta och har lätt att skapa goda kontakter med interna och externa samarbetspartners. För detta uppdrag krävs det att du har körtkort B.
Uppdraget startar 12.10.21 och pågår t.om 31.01.22 med möjlighet till förlängning.

Arbetsuppgifter
Sedvanliga arbetsuppgifter som biståndshandläggare till handläggning av ärenden inom äldreomsorg.

Vem är du?
Som biståndshandläggare hos oss på Prime Care ser vi gärna att du:

• Är färdigutbildad socionom
• Har två års erfarenhet
• Utan svårighet kunna tala, skriva och förstå det svenska språket för god kommunikation på arbetsplatsen.
• Är serviceminded och har ett genuint intresse för människor.
• Är flexibel, har lätt för att anpassa dig till nya arbetsplatser och dess rutiner.
• Är bekväm och självgående i din roll som biståndshandläggare
• Har möjlighet att ta uppdrag vid kortare varsel och är flexibel gällande geografisk placering och den fysiska arbetsplatsen.
• Trivs i din yrkesroll som biståndshandläggare och är engagerad och bidrar till ett gott arbetsklimat då du har god initiativförmåga och ansvarskänsla.

Företagsbeskrivning
Prime Care är medlem i Almega Kompetensföretagen och har därmed kollektivavtal för alla anställda.
Prime Care är kvalitetscertifierat enligt ISO 9001:2015 och miljöcertifierat enligt ISO 14001:2015 vilket innebär att våra processer är kvalitetssäkrade och att vi tar hänsyn till miljöaspekter när vi driver vår verksamhet.

Vi är en trygg och stabil arbetsgivare som har verkat i branschen sedan 1999.
Som konsult hos oss får du ta del av våra konkurrenskraftiga anställningsvillkor och förmåner:

• Trygg anställning med kollektivavtal, semester, försäkringar och pension.
• Engagerade och erfarna konsultchefer som hjälper dig att komma in i jobbet.
• Ett socialt yrkesnätverk med regelbundna konsultträffar.
• Möjligheter att påverka ditt schema och din arbetstid
• Friskvårdsbidrag
Besök oss gärna på vår hemsida www.primecare.se

Välkommen med din ansökan till oss! Visa mindre

Biståndshandläggare

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i samband med högskolestudier,  friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjed... Visa mer
Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier, 
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.

 

 



Avdelning Individ och familjeomsorg/bistånd i
Härjedalen är en avdelning för
myndighetsutövning och
öppenvård. Avdelningen
omfattar utredning och
insatser för äldre och
funktionsnedsatta, stöd till
barn och unga och dess familj,
familjerätt, stöd till vuxna med
beroendeproblematik,
ekonomiskt bistånd samt
budget- och skuldrådgivning.

Vår enhet har ambitionen att
ständigt vidareutvecklas och
förbättras. Som handläggare
hos oss har du därför
möjlighet att bidra i
utvecklingsarbetet där vi tar
vara på varje medarbetares
unika kompetens och arbetar
med kompetensutveckling och
möjlighet till flexibilitet i
arbetsuppgifter.
Intervjuer kan komma att
hållas innan ansökningstiden
gått ut.

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som har en socionomexamen eller annan
högskoleutbildning som arbetsgivaren anser vara likvärdig. Du har
goda kunskaper i lagstiftning och myndighetsutövning, både
teoretiskt och praktiskt. En fördel är om du tidigare arbetat med
biståndshandläggning enligt SoL (Socialtjänstlagen) och har goda
kunskaper om gällande lagstiftning inom arbetsområdet.
Eftersom kommunikation och dokumentation är en stor del av
arbetet behöver du kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift,
kunna planera och samverka med andra aktörer samt att du är
noggrann vad gäller dokumentation och handläggning. Vi
använder verksamhetssystemet Treserva och håller på att
implementera IBIC (Individens behov i centrum).
Tjänsten innebär handläggning enligt SoL ooch tillsätts under
förutsättning av att erforderliga beslut fattas.

Om du trivs med omväxlande, intressanta och stimulerande
arbetsuppgifter som ställer krav på förmågan att kombinera
kunskap med förståelse för helheten, då är detta tjänsten för dig!

Kvalifikationer
Krav:

Socionomexamen eller annan högskoleutbildning som
arbetsgivaren anser vara likvärdig

Erfarenhet och intresse av myndighetsutövning enligt SoL

Goda kunskaper inom relevant lagstiftning

Förmåga att vårda och bygga goda relationer, kommunicera och
samarbeta med andra

Körkort

Önskvärt:
Meriterande är att du har erfarenhet av IT-stödet Treserva samt
erfarenhet av att utreda enligt IBIC (Individens behov i centrum)

Personliga egenskaper
Du är en trygg och stabil person med självinsikt. Du är analytisk
och kan se och tolka relationer i sitt rätta perspektiv, skilja på det
personliga och professionella samt förhålla dig
situationsanpassat.

Du kan relatera och samarbeta med människor på ett lyhört och
smidigt sätt samt lyssna, kommunicera och lösa problem
konstruktivt. Du vill arbeta för en god arbetsmiljö och utveckla
vårt sociala arbete i samverkan med kollegor och
samverkanspartners samt har ett intresse av att själv utvecklas.

Vi erbjuder
- Ett intressant och omväxlande arbete med många möjligheter

- Flextid

- Friskvård på arbetstid

- Regelbunden handledning

- Delaktighet i utvecklingen av verksamheten

- Kontinuerlig kompetensutveckling

Kontaktinformation
Erika Liljendahl, Tf enhetschef biståndsenheten, 0680-17645

Maria Haapamaa-Eriksson, Ombud Vision , 0681-16306

Anna Andersson , Ombud SSR, 0681-16254

Arbetsplats
Ringvägen 2

84233 Sveg Visa mindre

Biståndshandläggare

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i samband med högskolestudier,  friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjed... Visa mer
Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier, 
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.

 

 



Avdelning Individ och familjeomsorg/bistånd i Härjedalen är en avdelning för myndighetsutövning och öppenvård. Avdelningen omfattar utredning och insatser för äldre och funktionsnedsatta, stöd till barn och unga och dess familj, familjerätt, stöd till vuxna med beroendeproblematik, ekonomiskt bistånd samt budget- och skuldrådgivning.

Vår enhet har ambitionen att ständigt vidareutvecklas och förbättras. Som handläggare hos oss har du därför möjlighet att bidra i utvecklingsarbetet där vi tar vara på varje medarbetares unika kompetens och arbetar med kompetensutveckling och möjlighet till flexibilitet i arbetsuppgifter.

Intervjuer kan komma att hållas innan ansökningstiden gått ut.

 

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som har en socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren anser vara likvärdig. Du har goda kunskaper i lagstiftning och myndighetsutövning, både teoretiskt och praktiskt. En fördel är om du tidigare arbetat med biståndshandläggning enligt SoL (Socialtjänstlagen) och har goda kunskaper om gällande lagstiftning inom arbetsområdet. Eftersom kommunikation och dokumentation är en stor del av arbetet behöver du kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift, kunna planera och samverka med andra aktörer samt att du är noggrann vad gäller dokumentation och handläggning. Vi använder verksamhetssystemet Treserva och håller på att implementera IBIC (Individens behov i centrum).
Tjänsten innebär handläggning enligt SoL ooch tillsätts under förutsättning av att erforderliga beslut fattas.
 
Om du trivs med omväxlande, intressanta och stimulerande arbetsuppgifter som ställer krav på förmågan att kombinera kunskap med förståelse för helheten, då är detta tjänsten för dig!

Kvalifikationer
Krav: 

Socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren anser vara likvärdig
Erfarenhet och intresse av myndighetsutövning enligt SoL
Goda kunskaper inom relevant lagstiftning
Förmåga att vårda och bygga goda relationer, kommunicera och samarbeta med andra
Körkort

Önskvärt:

Meriterande är att du har erfarenhet av IT-stödet Treserva samt erfarenhet av att utreda enligt IBIC (Individens behov i centrum)

Personliga egenskaper
Du är en trygg och stabil person med självinsikt. Du är analytisk och kan se och tolka relationer i sitt rätta perspektiv, skilja på det personliga och professionella samt förhålla dig situationsanpassat.
Du kan relatera och samarbeta med människor på ett lyhört och smidigt sätt samt lyssna, kommunicera och lösa problem konstruktivt. Du vill arbeta för en god arbetsmiljö och utveckla vårt sociala arbete i samverkan med kollegor och samverkanspartners samt har ett intresse av att själv utvecklas.

Vi erbjuder
- ett intressant och omväxlande arbete med många möjligheter
- flextid
- friskvård på arbetstid
- regelbunden handledning
- delaktighet i utvecklingen av verksamheten
- kontinuerlig kompetensutveckling

Kontaktinformation
Erika Liljendahl , Tf enhetschef biståndsenheten, 0680-17645

Maria Haapamaa-Eriksson, Ombud Vision , 0680-16306

Anna Andersson , Ombud SSR, 0680-16254

Emma Linder, Avdelningschef IFO/Bistånd, 0680 176 49

Arbetsplats
Ringvägen 2

84233 Sveg Visa mindre

Biståndshandläggare

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i samband med högskolestudier,  friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjed... Visa mer
Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier, 
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.

 

 



Avdelning Individ och familjeomsorg/bistånd i Härjedalen är en avdelning för myndighetsutövning och öppenvård. Avdelningen omfattar utredning
och insatser för äldre och funktionsnedsatta, stöd till barn och unga och dess
familj, familjerätt, stöd till vuxna med beroendeproblematik, ekonomiskt
bistånd samt budget- och skuldrådgivning.
 
Vår enhet har ambitionen att ständigt vidareutvecklas och förbättras. Som handläggare hos oss har du därför möjlighet att bidra i
utvecklingsarbetet där vi tar vara på varje medarbetares unika kompetens och
arbetar med kompetensutveckling och möjlighet till flexibilitet i
arbetsuppgifter.

Handläggning sker enligt SoL (Socialtjänstlagen). Som biståndshandläggare arbetar du med att informera, utreda, bedöma och beslut om
insatser enligt Socialtjänstlagen (SoL).

Startdatum 1 maj eller enligt överenskommelse.  

Arbetsuppgifter
Myndighetsutövning och handläggning i dataprogrammet Treserva. Samverkan och planering med den enskilde, dennes
närstående eller legala företrädare där information och rådgivning är en del. I
övrigt också samverka internt samt externt med utförare och andra huvudmän. I
arbetet ingår också att aktivt medverka i kvalitets- och utvecklingsarbete. IBIC (individens behov i centrum) implementeras under 2021.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren anser vara likvärdig. Du har goda
kunskaper i lagstiftning och myndighetsutövning, både teoretiskt och praktiskt.
En fördel är om du tidigare arbetat med biståndshandläggning enligt SoL och har
goda kunskaper om gällande lagstiftning inom arbetsområdet.

Personliga egenskaper
Du har en god empatisk förmåga och kan snabbt sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation. Du är en kommunikativ
person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Du
har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt
sätt. Du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.

Vi erbjuder
Ett intressant och omväxlande arbete med många möjligheter
Flextid
Friskvård på arbetstid
Regelbunden handledning
Delaktighet i utvecklingen av verksamheten
Kontinuerlig kompetensutveckling

Finns det frågor eller du vill veta mer? Ta kontakt med enhetschef Lisa Petersson Hallström på
telefon eller e-post.

 

Kontaktinformation
Lisa Petersson Hallström, Enhetschef biståndsenheten, 0680-161 37, [email protected]

Anna Quarnå, Enhetschef, 0680-16100

Catarina Månsson, Ombud Vision, 0680-163 52

Anna Andersson, Ombud SSR, 0680-162 54

Arbetsplats
Ringvägen 2

84233 Sveg Visa mindre

Biståndshandläggare

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i samband med högskolestudier,  friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjed... Visa mer
Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier, 
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.

 

 



Avdelning Individ och familjeomsorg/bistånd i Härjedalen är en avdelning för myndighetsutövning och öppenvård. Avdelningen omfattar utredning och insatser för äldre och funktionsnedsatta, stöd till barn och unga och dess familj, familjerätt, stöd till vuxna med beroendeproblematik, ekonomiskt bistånd samt budget- och skuldrådgivning.

Vår enhet har ambitionen att ständigt vidareutvecklas och förbättras. Som handläggare hos oss har du därför möjlighet att bidra i utvecklingsarbetet där vi tar vara på varje medarbetares unika kompetens och arbetar med kompetensutveckling och möjlighet till flexibilitet i arbetsuppgifter.

Intervjuer kan komma att hållas innan ansökningstiden gått ut.

 

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som har en socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren anser vara likvärdig. Du har goda kunskaper i lagstiftning och myndighetsutövning, både teoretiskt och praktiskt. En fördel är om du tidigare arbetat med biståndshandläggning enligt SoL (Socialtjänstlagen) och har goda kunskaper om gällande lagstiftning inom arbetsområdet. Eftersom kommunikation och dokumentation är en stor del av arbetet behöver du kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift, kunna planera och samverka med andra aktörer samt att du är noggrann vad gäller dokumentation och handläggning. Vi använder verksamhetssystemet Treserva och håller på att implementera IBIC (Individens behov i centrum).
Tjänsten innebär handläggning enligt SoL ooch tillsätts under förutsättning av att erforderliga beslut fattas.
 
Om du trivs med omväxlande, intressanta och stimulerande arbetsuppgifter som ställer krav på förmågan att kombinera kunskap med förståelse för helheten, då är detta tjänsten för dig!

Kvalifikationer
Krav: 

Socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren anser vara likvärdig
Erfarenhet och intresse av myndighetsutövning enligt SoL
Goda kunskaper inom relevant lagstiftning
Förmåga att vårda och bygga goda relationer, kommunicera och samarbeta med andra
Körkort

Önskvärt:

Meriterande är att du har erfarenhet av IT-stödet Treserva samt erfarenhet av att utreda enligt IBIC (Individens behov i centrum)

Personliga egenskaper
Du är en trygg och stabil person med självinsikt. Du är analytisk och kan se och tolka relationer i sitt rätta perspektiv, skilja på det personliga och professionella samt förhålla dig situationsanpassat.
Du kan relatera och samarbeta med människor på ett lyhört och smidigt sätt samt lyssna, kommunicera och lösa problem konstruktivt. Du vill arbeta för en god arbetsmiljö och utveckla vårt sociala arbete i samverkan med kollegor och samverkanspartners samt har ett intresse av att själv utvecklas.

Vi erbjuder
- ett intressant och omväxlande arbete med många möjligheter
- flextid
- friskvård på arbetstid
- regelbunden handledning
- delaktighet i utvecklingen av verksamheten
- kontinuerlig kompetensutveckling

Kontaktinformation
Erika Liljendahl , Tf enhetschef biståndsenheten, 0680-17645

Maria Haapamaa-Eriksson, Ombud Vision , 0680-16306

Anna Andersson , Ombud SSR, 0680-16254

Emma Linder, Avdelningschef IFO/Bistånd, 0680 176 49

Arbetsplats
Ringvägen 2

84233 Sveg Visa mindre

Biståndshandläggare

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i samband med högskolestudier,  friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjed... Visa mer
Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier, 
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.

 

 



Avdelning Individ och familjeomsorg/bistånd i Härjedalen är en avdelning för myndighetsutövning och öppenvård. Avdelningen omfattar utredning
och insatser för äldre och funktionsnedsatta, stöd till barn och unga och dess
familj, familjerätt, stöd till vuxna med beroendeproblematik, ekonomiskt
bistånd samt budget- och skuldrådgivning.
 
Vår enhet har ambitionen att ständigt vidareutvecklas och förbättras. Som handläggare hos oss har du därför möjlighet att bidra i
utvecklingsarbetet där vi tar vara på varje medarbetares unika kompetens och
arbetar med kompetensutveckling och möjlighet till flexibilitet i
arbetsuppgifter.

Handläggning sker enligt SoL (Socialtjänstlagen). Som biståndshandläggare arbetar du med att informera, utreda, bedöma och beslut om
insatser enligt Socialtjänstlagen (SoL).

 

Arbetsuppgifter
Myndighetsutövning och handläggning i dataprogrammet Treserva. Samverkan och planering med den enskilde, dennes
närstående eller legala företrädare där information och rådgivning är en del. I
övrigt också samverka internt samt externt med utförare och andra huvudmän. I
arbetet ingår också att aktivt medverka i kvalitets- och utvecklingsarbete. IBIC (individens behov i centrum) implementeras under året 2021.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren anser vara likvärdig. Du har goda
kunskaper i lagstiftning och myndighetsutövning, både teoretiskt och praktiskt.
En fördel är om du tidigare arbetat med biståndshandläggning enligt SoL och har
goda kunskaper om gällande lagstiftning inom arbetsområdet.

Personliga egenskaper
Du har en god empatisk förmåga och kan snabbt sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation. Du är en kommunikativ
person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Du
har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt
sätt. Du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.

Vi erbjuder
Ett intressant och omväxlande arbete med många möjligheter
Flextid
Friskvård på arbetstid
Regelbunden handledning
Delaktighet i utvecklingen av verksamheten
Kontinuerlig kompetensutveckling

Finns det frågor eller du vill veta mer? Ta kontakt med enhetschef Lisa Pettersson Hallström på
telefon eller e-post.

 

Kontaktinformation
Lisa Pettersson Hallström, Enhetschef biståndsenheten, 0680-161 37, [email protected]

Maria Haapamaa-Eriksson, Ombud Vision, 0680-163 06

Anna Andersson, Ombud SSR, 0680-162 54

Arbetsplats
Ringvägen 2

842 33 Sveg Visa mindre

Biståndshandläggare

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i samband med högskolestudier,  friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjed... Visa mer
Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier, 
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.

 

 



Avdelning Individ och familjeomsorg/bistånd i Härjedalen är en avdelning för myndighetsutövning och öppenvård. Avdelningen omfattar utredning
och insatser för äldre och funktionsnedsatta, stöd till barn och unga och dess
familj, familjerätt, stöd till vuxna med beroendeproblematik, ekonomiskt
bistånd samt budget- och skuldrådgivning.
 
Vår enhet har ambitionen att ständigt vidareutvecklas och förbättras. Som handläggare hos oss har du därför möjlighet att bidra i
utvecklingsarbetet där vi tar vara på varje medarbetares unika kompetens och
arbetar med kompetensutveckling och möjlighet till flexibilitet i
arbetsuppgifter.

Handläggning sker enligt SoL (Socialtjänstlagen). Som biståndshandläggare arbetar du med att informera, utreda, bedöma och beslut om
insatser enligt Socialtjänstlagen (SoL).

Startdatum 2 november eller enligt överenskommelse.  

Arbetsuppgifter
Myndighetsutövning och handläggning i dataprogrammet Treserva. Samverkan och planering med den enskilde, dennes
närstående eller legala företrädare där information och rådgivning är en del. I
övrigt också samverka internt samt externt med utförare och andra huvudmän. I
arbetet ingår också att aktivt medverka i kvalitets- och utvecklingsarbete. IBIC (individens behov i centrum) implementeras under hösten 2020.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren anser vara likvärdig. Du har goda
kunskaper i lagstiftning och myndighetsutövning, både teoretiskt och praktiskt.
En fördel är om du tidigare arbetat med biståndshandläggning enligt SoL och har
goda kunskaper om gällande lagstiftning inom arbetsområdet.

Personliga egenskaper
Du har en god empatisk förmåga och kan snabbt sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation. Du är en kommunikativ
person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Du
har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt
sätt. Du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.

Vi erbjuder
Ett intressant och omväxlande arbete med många möjligheter
Flextid
Friskvård på arbetstid
Regelbunden handledning
Delaktighet i utvecklingen av verksamheten
Kontinuerlig kompetensutveckling

Tjänsten tillsätts under förutsättning av att erforderliga beslut fattas.

Finns det frågor eller du vill veta mer? Ta kontakt med enhetschef Lisa Pettersson Hallström på
telefon eller e-post.

 

Kontaktinformation
Lisa Pettersson Hallström, Enhetschef biståndsenheten, 0680-161 37, [email protected]

Maria Haapamaa-Eriksson, Ombud Vision, 0680-163 06

Anna Andersson, Ombud SSR, 0680-162 54

Arbetsplats
Ringvägen 2

84233 Sveg Visa mindre

Biståndshandläggare SoL och LSS

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i samband med högskolestudier,  friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjed... Visa mer
Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier, 
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.

 

 



Avdelning Individ och familjeomsorg/bistånd i Härjedalen är en avdelning för myndighetsutövning och öppenvård. Avdelningen omfattar stöd
till barn och unga och dess familj, familjerätt, stöd till vuxna med
beroendeproblematik, ekonomiskt bistånd, budget- och skuldrådgivning samt
utredning för äldre och funktionsnedsatta.
 
Vår enhet har ambitionen att ständigt vidareutvecklas och förbättras. Som handläggare hos oss har du därför möjlighet att bidra i
utvecklingsarbetet där vi tar vara på varje medarbetares unika kompetens och
arbetar aktivt med kompetensutveckling och möjlighet till flexibilitet i
arbetsuppgifter.

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som har en socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren anser vara likvärdig. Du har goda kunskaper i lagstiftning och myndighetsutövning, både teoretiskt och praktiskt. En fördel är att du tidigare arbetat som handläggare inom LSS (Lag om stöd och service till vissa funktionshindrade) och/eller socialpsykiatri, biståndshandläggning enligt SoL (Socialtjänstlagen) och har goda kunskaper om gällande lagstiftning inom arbetsområdet. Eftersom kommunikation och dokumentation är en stor del av arbetet behöver du kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift, kunna planera och samverka med andra aktörer samt att du är noggrann vad gäller dokumentation och handläggning. Vi använder verksamhetssystemet Treserva och håller på att implementera IBIC (Individens behov i centrum).

Om du trivs med omväxlande, intressanta och stimulerande
arbetsuppgifter som ställer krav på förmågan att kombinera kunskap med förståelse
för helheten, då är detta tjänsten för dig!

 

Kvalifikationer
Socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren anser vara likvärdig
Erfarenhet och intresse av myndighetsutövning enligt LSS och/eller SoL
Förmåga att vårda och bygga goda relationer, kommunicera och samarbeta med andra
Goda kunskaper inom relevant lagstiftning
Körkort

Meriterande är att du har erfarenhet av IT-stödet Treserva
samt erfarenhet av att utreda enligt IBIC (Individens behov i centrum)

Personliga egenskaper
Du är en trygg och stabil person med självinsikt. Du är analytisk och kan se och tolka relationer i sitt rätta perspektiv, skilja på det personliga och professionella samt förhålla dig situationsanpassat.
Du kan relatera och samarbeta med människor på ett lyhört och smidigt sätt samt lyssna, kommunicera och lösa problem konstruktivt. Du har ett intresse av att själv utvecklas samt utveckla vårt sociala arbete i samverkan med kollegor och samverkanspartners.

Vi erbjuder
- ett intressant och omväxlande arbete med många möjligheter
- flextid
- friskvård på arbetstid
- regelbunden handledning
- delaktighet i utvecklingen av verksamheten
- kontinuerlig kompetensutveckling

Kontaktinformation
Lisa Pettersson Hallström, Enhetschef, 0680-161 37

Anna Andersson , Ombud SSR, 0680-162 54

Maria Haapamaa-Eriksson, Ombud vision , 0680-163 06

Anna Quarnå, Enhetschef, 0680-16100

Arbetsplats
Ringvägen 2

84233 Sveg Visa mindre

Handläggare till Biståndsenheten

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i samband med högskolestudier,  friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjed... Visa mer
Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier, 
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.

 

 



Vi på Biståndsenheten söker vikarier under våren till vårt team.  Vi på Biståndsenheten har ambitionen att ständigt vidareutvecklas och förbättras. Som handläggare hos oss har du därför möjlighet att bidra i
utvecklingsarbetet där vi tar vara på varje medarbetares unika kompetens och
arbetar aktivt med kompetensutveckling och möjlighet till flexibilitet i
arbetsuppgifter.

Arbetsuppgifter
Huvuduppgiften är myndighetsutövning enligt Socialtjänstlagen (SoL) främst mot äldre samt enligt LSS. Det innebär att utreda,
bedöma och fatta beslut enligt gällande lagstiftning om biståndsinsatser samt
att följa upp ärenden. Du ingår i vår arbetsgrupp med biståndshandläggare,
LSS-handläggare samt enhetschef. Vi använder verksamhetssystemet
Treserva och inför nu IBIC (individens behov i centrum).

Om du trivs med omväxlande, intressanta och stimulerande arbetsuppgifter som
ställer krav på förmågan att kombinera kunskap med förståelse för helheten, då
är detta något för dig! 
Vikariatet är stationerad i västra Härjedalen, med möjlighet att arbete i andra delar av kommunen.

Kvalifikationer
 Vi söker dig som har en socionomexamen eller liknande högskoleutbildning. Du har goda kunskaper i lagstiftning och
myndighetsutövning, både teoretiskt och praktiskt. En merit är att du tidigare
arbetat som handläggare inom LSS och har goda kunskaper om gällande lagstiftning
inom arbetsområdet. Eftersom kommunikation och dokumentation är en stor del av
arbetet behöver du kunna uttrycka dig mycket väl i både tal och skrift och att
du är noggrann vad gäller dokumentation och handläggning.

Personliga egenskaper
Du är en trygg och stabil person med självinsikt. 
Du kan relatera och samarbeta med människor på ett lyhört och smidigt sätt samt lyssna, kommunicera och lösa problem konstruktivt.
Du har ett intresse av att själv utvecklas samt utveckla vårt sociala arbete i samverkan med kollegor och samverkanspartners. Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet.  

Vi erbjuder
- ett nära och tydligt ledarskap samt en positiv arbetsgemenskap
- ett intressant och omväxlande arbete med många möjligheter
- möjlighet till flextid
- friskvård på arbetstid
- regelbunden handledning
- delaktighet i utvecklingen av verksamheten
- kontinuerlig kompetensutveckling

Kontaktinformation
Maria Haapamaa-Eriksson , Vision, 0680-163 06

Lisa Petersson Hallström, Enhetschef, 0680-161 37, [email protected]

Anna Andersson , SSR, 0680-162 54

Arbetsplats
Ringvägen 2

84233 Sveg Visa mindre

Biståndshandläggare SoL och LSS

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i samband med högskolestudier,  friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjed... Visa mer
Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier, 
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.

 

 



Avdelning Individ och familjeomsorg/bistånd i Härjedalen är
en avdelning för myndighetsutövning och öppenvård. Avdelningen omfattar stöd
till barn och unga och dess familj, familjerätt, stöd till vuxna med
beroendeproblematik, ekonomiskt bistånd, budget- och skuldrådgivning samt
utredning för äldre och funktionsnedsatta.
 
Vår enhet har ambitionen att ständigt vidareutvecklas och
förbättras. Som handläggare hos oss har du därför möjlighet att bidra i
utvecklingsarbetet där vi tar vara på varje medarbetares unika kompetens och
arbetar aktivt med kompetensutveckling och möjlighet till flexibilitet i
arbetsuppgifter.

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som har en socionomexamen eller annan högskoleutbildning
som arbetsgivaren anser vara likvärdig. Du har goda kunskaper i lagstiftning
och myndighetsutövning, både teoretiskt och praktiskt. Ett fördel är att du
tidigare arbetat som handläggare inom LSS (Lag om stöd och service till vissa funktionshindrade)
och/eller socialpsykiatri, biståndshandläggning enligt SoL (Socialtjänstlagen) och
har goda kunskaper om gällande lagstiftning inom arbetsområdet. Vi
använder verksamhetssystemet Treserva och håller på att implementera IBIC (Individens
behov i centrum).
Tjänsten innebär handläggning enligt både SoL och LSS och
tillsätts under förutsättning av att erforderliga beslut fattas.
 
Om du trivs med omväxlande, intressanta och stimulerande
arbetsuppgifter som ställer krav på förmågan att kombinera kunskap med förståelse
för helheten, då är detta tjänsten för dig!

Kvalifikationer
Socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren anser vara likvärdig
Erfarenhet och intresse av myndighetsutövning enligt LSS och/eller SoL
Förmåga att vårda och bygga goda relationer, kommunicera och samarbeta med andra
Goda kunskaper inom relevant lagstiftning
Körkort Meriterande är att du har erfarenhet av IT-stödet Treserva
samt erfarenhet av att utreda enligt IBIC (Individens behov i centrum)

Personliga egenskaper
Kommunikation och dokumentation är en stor del av arbetet behöver du kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift, kunna planera och samverka med andra aktörer samt att du är noggrann vad gäller dokumentation och handläggning.

Vi erbjuder
-ett nära och tydligt ledarskap samt en positiv arbetsgemenskap
- ett intressant och omväxlande arbete med många möjligheter
- flextid
- friskvård på arbetstid
- regelbunden handledning
- delaktighet i utvecklingen av verksamheten
- kontinuerlig kompetensutveckling

Kontaktinformation
Lisa Pettersson Hallström, Enhetschef, 0680-161 37

Anna Andersson , Ombud SSR, 0680-162 54

Maria Haapamaa-Eriksson, Ombud vision , 0680-163 06

Arbetsplats
Ringvägen 2

84233 Sveg Visa mindre

Vikarierande Biståndshandläggare SoL och LSS

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i samband med högskolestudier,  friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjed... Visa mer
Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier, 
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.

 

 



Avdelning Individ och familjeomsorg/bistånd i Härjedalen är en avdelning för myndighetsutövning och öppenvård. Avdelningen omfattar stöd
till barn och unga och dess familj, familjerätt, stöd till vuxna med
beroendeproblematik, ekonomiskt bistånd, budget- och skuldrådgivning samt
utredning för äldre och funktionsnedsatta.
 
Vår enhet har ambitionen att ständigt vidareutvecklas och förbättras. Som handläggare hos oss har du därför möjlighet att bidra i
utvecklingsarbetet där vi tar vara på varje medarbetares unika kompetens och
arbetar aktivt med kompetensutveckling och möjlighet till flexibilitet i
arbetsuppgifter. Vikariaten avslutas den 31 augusti 2021 med en eventuell förlängning.

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som har en socionomexamen eller annan högskoleutbildning
som arbetsgivaren anser vara likvärdig. Du har goda kunskaper i lagstiftning
och myndighetsutövning, både teoretiskt och praktiskt. Ett fördel är att du
tidigare arbetat som handläggare inom LSS (Lag om stöd och service till vissa funktionshindrade)
och/eller socialpsykiatri, biståndshandläggning enligt SoL (Socialtjänstlagen) och
har goda kunskaper om gällande lagstiftning inom arbetsområdet. Vi
använder verksamhetssystemet Treserva och håller på att implementera IBIC (Individens
behov i centrum).
Tjänsten innebär handläggning enligt både SoL och LSS och
tillsätts under förutsättning av att erforderliga beslut fattas.
 
Om du trivs med omväxlande, intressanta och stimulerande
arbetsuppgifter som ställer krav på förmågan att kombinera kunskap med förståelse
för helheten, då är detta tjänsten för dig!

Kvalifikationer
Socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren anser vara likvärdig
Erfarenhet och intresse av myndighetsutövning enligt LSS och/eller SoL
Förmåga att vårda och bygga goda relationer, kommunicera och samarbeta med andra
Goda kunskaper inom relevant lagstiftning
Körkort Meriterande är att du har erfarenhet av IT-stödet Treserva
samt erfarenhet av att utreda enligt IBIC (Individens behov i centrum)

Personliga egenskaper
Kommunikation och dokumentation är en stor del av arbetet behöver du kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift, kunna planera och samverka med andra aktörer samt att du är noggrann vad gäller dokumentation och handläggning.

Vi erbjuder
-ett nära och tydligt ledarskap samt en positiv arbetsgemenskap
- ett intressant och omväxlande arbete med många möjligheter
- flextid
- friskvård på arbetstid
- regelbunden handledning
- delaktighet i utvecklingen av verksamheten
- kontinuerlig kompetensutveckling

Kontaktinformation
Anna Andersson , Ombud SSR, 0680-162 54

Lisa Pettersson Hallström, Enhetschef, 0680-161 37

Maria Haapamaa-Eriksson, Ombud vision , 0680-163 06

Arbetsplats
Ringvägen 2

84233 Sveg Visa mindre