Lediga jobb som Arbetsledare, anläggning i Härjedalen

Se lediga jobb som Arbetsledare, anläggning i Härjedalen. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Härjedalen som finns hos arbetsgivaren.

Driftchef - Lofsdalens Fjällanläggningar AB

Skidorten Lofsdalen brukar kallas "den lilla byn med den stora skidåkningen". 2023 utsågs Lofsdalen till bästa Fjälldestination på Grand Travel Award. Lofsdalen ligger i Härjedalen, 50 mil ifrån Sthlm. Fjället erbjuder fantastisk skidåkning med Sveriges tredje högsta fallhöjd (492 m) ifrån toppen på 1125 m.ö.h Lofsdalen har ett hjärta som logga. Ett hjärta som betyder äkthet, kärlek, passion, personligt och genuint engagemang. Vi är en skidort som berör oc... Visa mer
Skidorten Lofsdalen brukar kallas "den lilla byn med den stora skidåkningen". 2023 utsågs Lofsdalen till bästa Fjälldestination på Grand Travel Award.
Lofsdalen ligger i Härjedalen, 50 mil ifrån Sthlm. Fjället erbjuder fantastisk skidåkning med Sveriges tredje högsta fallhöjd (492 m) ifrån toppen på 1125 m.ö.h
Lofsdalen har ett hjärta som logga. Ett hjärta som betyder äkthet, kärlek, passion, personligt och genuint engagemang. Vi är en skidort som berör och som skapar oförglömliga minnen och upplevelser.
Lofsdalens Fjällanläggningar AB driver skidanläggningen med hjälp av 9 liftar (varav 2 moderna 6-stolsliftar) och 25 nedfarter. Förutom dessa har vi Sportshop, Skiduthyrning, Skidskola, Aktiviteter, Kommersiellt boende, Bikepark, Skybar, Padelhall m.m. Vi är totalt ca 65 anställda varav ca 15 på helår och övriga på säsong.
Lofsdalens Fjällanläggningar AB söker Driftchef för liftverksamheten.
Som Driftchef ansvarar du för drift och underhåll av skidanläggningen.
Du arbetar tätt ihop med VD, Platschef och Teamleaders (Skidskola, Skiduthyrning, Sportshop, Reception).
Du ska planera och följa upp, stötta och motivera i det dagliga arbetet för liftskötare, skidpatruller, pistmaskinsförare samt liftvärdar. Ansvara för snöläggning och snökanonsystemet. Planera underhåll och service på liftarna.
Efterfölja rutiner för evakuering av sittliftarna (övningar och internutbildningar mm)
Vi söker efter dig som har erfarenhet av branschen och som arbetat med sitt- och släpliftar tidigare eller som är tekniskt lagd med ledarerfarenhet.
Som person ska du ha mycket lätt för att kommunicera och prata med människor.
Du är noggrann, gillar att ha ordning och reda, lugn och känner dig bekväm med att fatta beslut och styra gruppen framåt. Du vill utvecklas i din roll och har god samarbetsförmåga. Du är en sann lagspelare vilket ställer krav på prestigelöshet och ödmjukhet.
Meriterande är tidigare arbete som Driftchef eller Arbetsledare. Meriterande är också liftskötarutbildning, mastutbildning, evakueringsutbildning, erfarenhet av att tillverka snö.
Vi kallar på intervjuer, löpande. I enlighet med GDPR så förbehåller vi oss rätten att behålla din ansöka tills dess att tjänsten är tillsatt.


I din ansökan vill vi se, personligt brev, CV, referenser och bild.
För mer information kontakta:


Platschef Jonny Larsson 076-82 88 700
Ola Andersson VD 070-694 83 40 Visa mindre

Arbetsledare - Fastighetsavdelningen Ramundberget

Ramundberget söker arbetsledare till fastighetsavdelningen! Som arbetsledare inom Ramundberget har du ansvaret för den dagliga driften för ditt team inom enheten Fastighet. Du organiserar, planerar, instruerar och prioriterar det dagliga arbetet för medarbetarna inom avdelningen. Du har kontakt med leverantörer, gäster och medarbetare. I tjänsten ingår även att ha hand om och kontrollera inköp till avdelningen och se till att priser är rätt förhandlade hos... Visa mer
Ramundberget söker arbetsledare till fastighetsavdelningen!
Som arbetsledare inom Ramundberget har du ansvaret för den dagliga driften för ditt team inom enheten Fastighet. Du organiserar, planerar, instruerar och prioriterar det dagliga arbetet för medarbetarna inom avdelningen. Du har kontakt med leverantörer, gäster och medarbetare. I tjänsten ingår även att ha hand om och kontrollera inköp till avdelningen och se till att priser är rätt förhandlade hos leverantör. Du går igenom fastighetsärenden löpande och planerar åtgärder, skapar faktureringsunderlag, schemalägger och attesterar tider samt är med på möten relaterade till den dagliga driften. Du arbetar i denna roll nära många andra avdelningar inom företaget.
Arbetet omfattar arbetsuppgifter som t.ex.
-Organiserar, planerar och prioriterar den dagliga driften för fastighet.
-Ser till att dagliga rutiner finns och är dokumenterade, lätta att följa och studera för medarbetare.
-Utbildar och introducerar personal vid behov i rutiner, lokaler och system.
-Schemalägger med framförhållning samt attesterar tider utifrån budget och verksamhetens karaktär och behov, i dialog med avdelningschef.
-Ser till att medarbetare får tillgång till rätt resurser och utrustning för att lösa sina arbetsuppgifter.
-Dagligt arbete inom fastighet, lift och teknik där även beredskap och utryckning förkommer.
-Arbete med systemet för ärendehantering, Dedu.
-Se över och kontrollera inköp till avdelningen utifrån uppsatt budget och se till att priser är rätt förhandlade.
-I tjänsten ingår hantering av lättare personalfrågor där avdelningschef och HR finns som stöd.
-Tillsammans med avdelningschef kontinuerligt utvärdera och utveckla avdelningen.
-Vara med och göra årsplanering för avdelningen tillsammans med avdelningschef.
-Vara ett mycket gott föredöme gentemot kollegor, föregå med goda exempel, sprida god energi och vara medveten om sin personliga framtoning både vad som gäller inställning och utseende.
Kompetenser som krävs för att utföra ditt arbete:
-Goda ledaregenskaper och bekväm att coacha ditt team i rätt riktning.
-Mycket god kommunikativ förmåga.
-Självgående, social och relationsbyggande.
-Prestigelös, ödmjuk och teamplayer.
-Mycket god förståelse ur ett företagsekonomiskt perspektiv.
-God datorkunskap.
-Att du har bra fysik och är uthållig.

För mer info, frågor eller ansökan, kontakta Lisa Flacké på [email protected]
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Enhetschef Infrastruktur

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och vi servar våra invånare och besökare från våra tre kontor med huvudkontoret i Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i samband med högskolestudier,  friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjeda... Visa mer
Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra tre kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier, 
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.

 

 



Som enhetschef kommer du att ansvara för varierande och förekommande drift- och underhållsarbeten i kommunen. Din främsta uppgift blir att planera, genomföra och följa upp arbetet vi utför. Du blir en viktig funktion för våra yrkesarbetare och arbetsledare samt som samordnande kontakt för våra underentreprenörer.

Tillträde enligt överenskommelse

Arbetsuppgifter
I just den här tjänsten kommer du leda och fördela arbetsuppgifter inom infrastrukturdelningen samt ha extra fokus på våra administrativa system och ansvara för exempelvis fakturering, orderläggning och övrig uppföljning. Dessutom stöttar du avdelningschefen i det dagliga arbetet med exempelvis kundkontakter, produktionsstyrning, ekonomiuppföljning och fakturering. Helt enkelt en fantastisk roll för dig som kan omvandla teori till praktik och vice versa. Personal, arbetsmiljö samt budgetansvar ingår i tjänsten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har bred erfarenhet av drift- och underhåll av vägar och gator samt anläggningsarbeten.
Med fördel har du 3-5 års erfarenhet av att leda drift och underhållsarbete samt är införstådd med hur en kommunal verksamhet med politisk styrning fungerar.

Personliga egenskaper
Du är trygg och förtroendeingivande i din ledarroll, har ett affärsmässigt arbetssätt med fokus på lönsamhet och du har en förmåga att skapa goda samarbeten med kunder och medarbetare. Att självständig lösa problem, ta initiativ och fatta beslut faller dig naturligt och du värdesätter tydlig kommunikation i alla led.

Vi söker dig som är intresserad och bekväm med digitala arbetssätt och processer samt har god datavana.

B-körkort är ett krav för tjänsten samt god datavana och förståelse i det svenska språket.

Kontaktinformation
Mathias Wiberg, Flygplatschef, 0680-714266, [email protected]

Arbetsplats
Ringvägen 2

842 33 Sveg Visa mindre

VA-Chef till Vatten och Miljöresurs

Vill du arbeta strategiskt med hållbar samhällsutveckling och med att säkerställa distributionen av världens viktigaste livsmedel? Vatten och Miljöresurs söker en chef för vår vatten- och avloppsavdelning som drivs av att jobba med förändring, får sina medarbetare att utvecklas och har ett starkt engagemang för miljön. Välkommen med din ansökan! Om tjänsten Du kommer att leda en engagerad och kompetent avdelning med totalt ca 60 medarbetare. Eftersom det... Visa mer
Vill du arbeta strategiskt med hållbar samhällsutveckling och med att säkerställa distributionen av världens viktigaste livsmedel? Vatten och Miljöresurs söker en chef för vår vatten- och avloppsavdelning som drivs av att jobba med förändring, får sina medarbetare att utvecklas och har ett starkt engagemang för miljön. Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten

Du kommer att leda en engagerad och kompetent avdelning med totalt ca 60 medarbetare. Eftersom det är tre till ytan stora kommuner finns vi på flera orter. Vi har kontor i Svenstavik, Hackås, Funäsdalen, Hede, Ytterhogdal, Bräcke och Sveg, som också är sätet för bolaget.

Du, tillsammans med ditt team, ansvarar för drift av våra anläggningar och alla utbyggnadsprojekt som rör vatten och avlopp. I rollen som VA-chef har du budget- och personalansvar och jobbar löpande med verksamhetsplanering som innefattar mål- och resultatstyrning, arbetsmiljöfrågor och intern kommunikation.

Du ingår i ledningsgruppen där du stöttar VD och kollegor i de strategiska frågorna. Ledningsarbetet präglas av stort engagemang, samarbete och prestigelöshet.

Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde snarast efter överenskommelse.

Här kan du läsa mer om Vatten och Miljöresurs som arbetsplats 

Om dig

Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning och med en gedigen erfarenhet av chefs- och ledarskap. Du bör ha god kunskap inom vatten- och avloppsverksamheten, tekniskt, juridiskt och ekonomiskt. Erfarenhet av arbete inom anläggnings- och byggentreprenadbranschen är meriterande,

För att bli framgångsrik i denna roll krävs att du är en självgående och kontaktskapande person som drivs av att leverera resultat. För att kunna förebygga och lösa utmaningar ser vi också att du är analytisk och problemlösande samt är öppen för att ta till dig nya arbetssätt och metoder. Viktigt att du har ett nyfiket och affärsmässigt förhållningssätt samt arbetar och leder prestigelöst och inspirerande gentemot ditt medarbetarteam.

Det är meriterande att ha förståelse för hur ett kommunalt bolag drivs och den demokratiska processen i en politiskt styrd organisation. Då vi lever i en föränderlig värld är det viktigt att du har en god omställnings- och anpassningsförmåga och att du med ditt driv och engagemang är delaktig och vill utvecklas tillsammans med oss.

Vi ser gärna att ditt engagemang för frågor som rör miljö och hållbarhet är starkt och att du motiveras lite extra av att jobba i en organisation som sätter frågor som handlar om det cirkulära uppdraget högt.

Resor ingår i tjänsten varför B-körkort är ett krav samt att du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift.

Vi erbjuder

Som medarbetare på Vatten och Miljöresurs blir du en viktig del i ett hållbart samhällsbyggande och här jobbar du med att göra gott för människor och miljö i många kommande generationer. Engagemanget, nyfikenheten och intresset för att bygga relationer är det som förenar alla som jobbar här och är det som gör Vatten och Miljöresurs till en arbetsplats präglad av gemenskap, glädje och laganda.

Vi erbjuder:

• Kvalificerande och utvecklande arbetsuppgifter inom bland annat miljö och teknik.
• Stor flexibilitet när det gäller fysisk arbetsort och goda möjligheter till distansarbete.
• En modern digital arbetsmiljö med många funktioner och all internkommunikation samlad i Microsoft 365.
• Kompetensutveckling – för att vi ska kunna ligga i framkant är det absolut nödvändigt att våra medarbetare kontinuerligt får ny kunskap. Därför är vi lyhörda för önskemål om utbildningar och här finns stor möjlighet att få utvecklas.
• Föräldravänlig arbetsplats – genom en flexibel inställning vill vi göra det lättare för dig att kombinera arbetet med att vara förälder.
• Friskvårdstimme och friskvårdspeng.

Om Vatten och Miljöresurs

Vatten och Miljöresurs finns till för att framtida generationer ska kunna fortsätta njuta av fjäll, vattendrag, skog och mark inom vårt verksamhetsområde. För att du ska kunna få kristallklart och rent dricksvatten i din kran 24 timmar om dygnet. Men också för att naturens resurser och råvaror ska tas om hand och räcka länge. Vi finns för att värna om och göra din närmiljö renare och tryggare, både för dig som är tillfälligt på besök och för dig som är bofast.

Vatten och Miljöresurs är ett kommunalt bolag som ägs av Bergs Bräcke och Härjedalens kommuner. Vi ansvarar för våra ägarkommuners vatten- och avloppsanläggningar, att producera och distribuera dricksvatten samt ta hand om och rena avloppsvattnet. Vi samlar in och omhändertar allt hushållsavfall och slam från enskilda brunnar. Vatten och Miljöresurs omsätter ca 250 miljoner kr och har ca 90 medarbetare. För närvarande drivs flera större projekt, varav VA 2025 har som uppdrag att säkerställa en långsiktigt stabil drift för vatten- och avloppsförsörjningen i Härjedalens kommun, med ökade miljökrav och exploatering i turistområdena.

Vatten och Miljöresurs arbetar över ett stort geografiskt område och har arbetsplatser i Sveg, Hede, Funäsdalen, Ytterhogdal, Svenstavik, Hackås och Bräcke vilket ger stora möjligheter att arbeta från olika orter.

Ansökan

I denna rekryteringsprocess har Vatten och Miljöresurs valt att samarbeta med Adecco.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult:
Olof Lundberg på [email protected] eller 073-684 77 81

Har du frågor angående din ansökan, var god kontakta Adeccos kandidatsupport via [email protected]

Sista ansökningsdag 2023-03-15. Urval och kallelse till intervju kan komma att ske löpande under annonseringstiden.

Övriga Kontaktpersoner
• Rickard Stenberg, VD
[email protected]

Fackliga kontaktpersoner
• Henrik Ingvarsson, Fackligt ombud Vision [email protected]

• Patrik Bergman, Fackligt ombud Sveriges Ingenjörer [email protected] Visa mindre

Driftchef - Lofsdalens Fjällanläggningar AB

Skidorten Lofsdalen brukar kallas "den lilla byn med den stora skidåkningen". Lofsdalen ligger i Härjedalen, 50 mil ifrån Sthlm. Fjället erbjuder fantastisk skidåkning med Sveriges tredje högsta fallhöjd (492 m) ifrån toppen på 1125 m.ö.h Lofsdalen har ett hjärta som logga. Ett hjärta som betyder äkthet, kärlek, passion, personligt och genuint engagemang. Vi är en skidort som berör och som skapar oförglömliga minnen och upplevelser. Lofsdalens Fjällanläggn... Visa mer
Skidorten Lofsdalen brukar kallas "den lilla byn med den stora skidåkningen". Lofsdalen ligger i Härjedalen, 50 mil ifrån Sthlm. Fjället erbjuder fantastisk skidåkning med Sveriges tredje högsta fallhöjd (492 m) ifrån toppen på 1125 m.ö.h
Lofsdalen har ett hjärta som logga. Ett hjärta som betyder äkthet, kärlek, passion, personligt och genuint engagemang. Vi är en skidort som berör och som skapar oförglömliga minnen och upplevelser.
Lofsdalens Fjällanläggningar AB driver skidanläggningen med hjälp av 9 liftar (varav 2 moderna 6-stolsliftar) och 25 nedfarter. Förutom dessa har vi Sportshop, Skiduthyrning, Skidskola, Aktiviteter, Kommersiellt boende, Bikepark, Skybar, Padelhall m.m. Vi är totalt ca 65 anställda varav ca 15 på helår och övriga på säsong.
Lofsdalens Fjällanläggningar AB söker Driftchef för liftverksamheten.
Som Driftchef ansvarar du för drift och underhåll av skidanläggningen.
Du arbetar tätt ihop med VD, Platschef och Teamleaders (Skidskola, Skiduthyrning, Sportshop, Reception).
Du ska planera och följa upp, stötta och motivera i det dagliga arbetet för liftskötare, skidpatruller, pistmaskinsförare samt liftvärdar. Ansvara för snöläggning och snökanonsystemet. Planera underhåll och service på liftarna.
Efterfölja rutiner för evakuering av sittliftarna (övningar och internutbildningar mm)
Vi söker efter dig som har erfarenhet av branschen och som arbetat med sitt- och släpliftar tidigare eller som är tekniskt lagd med ledarerfarenhet.
Som person ska du ha mycket lätt för att kommunicera och prata med människor.
Du är noggrann, gillar att ha ordning och reda, lugn och känner dig bekväm med att fatta beslut och styra gruppen framåt. Du vill utvecklas i din roll och har god samarbetsförmåga. Du är en sann lagspelare vilket ställer krav på prestigelöshet och ödmjukhet.
Meriterande är tidigare arbete som Driftchef eller Arbetsledare. Meriterande är också liftskötarutbildning, mastutbildning, evakueringsutbildning, erfarenhet av att tillverka snö.
Vi kallar på intervjuer, löpande. I enlighet med GDPR så förbehåller vi oss rätten att behålla din ansöka tills dess att tjänsten är tillsatt.


I din ansökan vill vi se, personligt brev, CV, referenser och bild.
För mer information kontakta:


Platschef Jonny Larsson 076-82 88 700
Ola Andersson VD 070-694 83 40 Visa mindre

Arbetsledare

Ansök    Maj 8    PEAB AB    Arbetsledare, anläggning
Vi söker nu en Arbetsledare till Peab Asfalt i Härjedalen med omnejd Peab Asfalt AB är ett dotterbolag inom Peabkoncernen och är ett av Sveriges största företag inom tillverkning och utläggning av varm, halvvarm och kall asfalt. Vi har starkt innovationsfokus för mer miljövänlig asfalt och tog täten i branschen för att minska koldioxidutsläppet vid lanseringen av ECO-Asfalt. Vill du vara med och utvecklas och växa med oss? Drivs du av att tillsammans med... Visa mer
Vi söker nu en Arbetsledare till Peab Asfalt i Härjedalen med omnejd

Peab Asfalt AB är ett dotterbolag inom Peabkoncernen och är ett av Sveriges största företag inom tillverkning och utläggning av varm, halvvarm och kall asfalt. Vi har starkt innovationsfokus för mer miljövänlig asfalt och tog täten i branschen för att minska koldioxidutsläppet vid lanseringen av ECO-Asfalt.

Vill du vara med och utvecklas och växa med oss? Drivs du av att tillsammans med kollegor och organisationen i stort, och med stort eget ansvar, leverera goda resultat i rätt tid?

Då ska du söka jobbet som Arbetsledare hos Peab Asfalt i Härjedalen.

Om tjänsten

Som arbetsledare kommer du att bistå platschefen med dennes arbetsuppgifter. Arbetsuppgifter är bland annat att:

- Planera, leda och fördela det dagliga arbetet för våra beläggningsarbetare och underentreprenörer
- Säkerställa kompetens och resurser inför ett beläggningsarbete
- Ansvara för tillsyn av trafikanordningar samt den dagliga ekonomiska uppföljningen
- Skapa ett gott arbetsklimat för de som ingår i ditt team
- Se till att effektivitet, lönsamhet och kvalitet uppnås i alla led

Rollen som arbetsledare erbjuder många sociala kontaktytor, utmaningar och stor möjlighet till personlig utveckling.

Härjedalen med omnejd blir ditt geografiska arbetsområde.

Tjänsten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Vem är du?

Vi söker dig som har bygg/anläggningsteknisk utbildning och/eller relevant arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Om du har Erfarenhet inom anläggning och beläggningsarbeten är det meriterande.

Vi söker dig som har goda ledaregenskaper och kan arbeta självständigt samtidigt som du har en förmåga att skapa förtroendegivande relationer med medarbetare och kunder.

Som person trivs du med att vara den som har håller ihop människor och arbetsuppgifter, du arbetar strukturerat under emellanåt stressiga situationer och har en förmåga att prioritera.

B-körkort är ett krav.

Ansökan

Rekrytering sker löpande under perioden så välkommen med din ansökan redan idag.

Kontakt

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Johan Stenlund på telefon 072-533 30 67

Denna rekrytering sker helt genom Peab Asfalts försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare. Visa mindre

Biträdande Arbetsledare inom VA till Berg och Härjedalen

Vi erbjuder dig ett varierande jobb där du i rollen som Biträdande arbetsledare inom driftområde Berg eller Sveg-Ytterhogdal och kommer att arbeta tillsammans med drifttekniker och rörnätstekniker. Du kommer, gemensamt med Arbetsledaren, leda ett team som arbetar med drift av vattenverk, reningsverk, pumpstationer samt nybyggnation av ledningsnät. I arbetet ingår allt från daglig drift till att delta i olika projekt som rör verksamheten. Arbetet är självst... Visa mer
Vi erbjuder dig ett varierande jobb där du i rollen som Biträdande arbetsledare inom driftområde Berg eller Sveg-Ytterhogdal och kommer att arbeta tillsammans med drifttekniker och rörnätstekniker.
Du kommer, gemensamt med Arbetsledaren, leda ett team som arbetar med drift av vattenverk, reningsverk, pumpstationer samt nybyggnation av ledningsnät. I arbetet ingår allt från daglig drift till att delta i olika projekt som rör verksamheten. Arbetet är självständigt och kräver stort ansvar och planering och kommunikation är en viktig del av ditt arbete, både internt och med externa parter.
Krav: Vi söker dig som har utbildning inom antingen bygg, anläggning, drift och underhållsteknik eller motsvarande yrkeserfarenhet.
Merit: yrkeserfarenhet inom VA-branschen är meriterande. Gärna självgående och driven med ordningssinne. Lösningsorienterad med ledaregenskaper
Beredskap ingår i tjänsten. Stationeringsort för Biträdande Arbetsledare i Driftområde Berg är Svenstavik och för tjänsten Biträdande Arbetsledare i Härjedalen, Driftområde Sveg-Ytterhogdal, i Sveg
Vatten och Miljöresurs är ett kommunalt bolag som ägs av Bergs och Härjedalens kommuner. Vi har vårt huvudkontor i Sveg och lokala kontor i Hackås, Funäsdalen och Hede. Vi ansvarar för att samla in och omhänderta allt hushållsavfall och slam från enskilda brunnar i Bergs och Härjedalens kommuner. Vi ansvarar även för de båda kommunernas vatten- och avloppsanläggningar. Vatten och Miljöresurs omsätter ca 110 miljoner och har 75 medarbetare.


Urval och kallelse till intervju kan komma att ske löpande under annonseringstiden.
Tjänsten innebär anställning tillsvidare, med tillträde snarast. Provanställning kommer att tillämpas. Lön och övriga anställningsvillkor överenskommes i samband med anställning. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Ange referens Bitr. Arbetsledare VA och önskad placeringsort i din ansökan


Varmt välkommen med din ansökan till oss på Vatten och Miljöresurs! Visa mindre

Vi söker en arbetsledare inom vatten och avlopp

Som medarbetare på Vatten och Miljöresurs blir du en viktig del i ett hållbart samhällsbyggande och här jobbar du med att göra gott för människor och miljö för många kommande generationer. Att med engagemang, kamratskap och kreativitet enas mot ett gemensamt mål gör oss alla till miljöhjältar. Nu söker vi en driven och lösningsfokuserad arbetsledare till vårt driftområde Hede! Om oss Vatten och Miljöresurs är ett kommunalt bolag inom avfall samt vatten o... Visa mer
Som medarbetare på Vatten och Miljöresurs blir du en viktig del i ett hållbart samhällsbyggande och här jobbar du med att göra gott för människor och miljö för många kommande generationer. Att med engagemang, kamratskap och kreativitet enas mot ett gemensamt mål gör oss alla till miljöhjältar. Nu söker vi en driven och lösningsfokuserad arbetsledare till vårt driftområde Hede!
Om oss
Vatten och Miljöresurs är ett kommunalt bolag inom avfall samt vatten och avlopp och ägs av Bergs och Härjedalens kommuner. Vi ansvarar för att samla in och omhänderta allt hushållsavfall och slam från enskilda brunnar samt ansvarar även för de båda kommunernas vatten- och avloppsanläggningar. Vi producerar och distribuerar dricksvatten samt tar hand om och renar avloppsvattnet. Vatten och Miljöresurs har idag cirka 70 medarbetare.
Vi erbjuder kvalificerade och utvecklande arbetsuppgifter inom miljö och teknik, kompetensutveckling och en modern digital arbetsmiljö.
Vatten och Miljöresurs arbetar över ett stort geografiskt område och har arbetsplatser på ett flertal orter. Vi söker nu en arbetsledare till vårt driftområde Hede där vi har verksamhet i Långå, Hede, Hedeviken, Vemhån, Björnrike, Vemdalen och Vemdalsskalet.
Arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig ett varierande jobb där du i rollen som arbetsledare inom driftområde Hede kommer att arbeta tillsammans med och ha personalansvar för drifttekniker och rörnätstekniker. Du ansvarar för ett team som arbetar med drift av vattenverk, reningsverk, pumpstationer samt nybyggnation av ledningsnät. I arbetet ingår allt från daglig drift till att delta i olika projekt som rör verksamheten. Arbetet är självständigt och kräver stort ansvar och planering och kommunikation är en viktig del av ditt arbete, både internt och med externa parter.
Beredskap ingår i tjänsten.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning inom antingen bygg, anläggning, drift och underhållsteknik eller motsvarande yrkeserfarenhet. Utbildning eller yrkeserfarenhet inom VA-branschen är meriterande. Då du kommer att ha personalansvar vill vi att du har tidigare erfarenhet av detta.
Arbetet innebär mycket kontakt med både interna och externa parter varför vi lägger stor vikt vid att du är lyhörd och tydlig i din kommunikation och har god kunskap i svenska i tal och skrift. Du har god datorvana och goda kunskaper i Microsoft Office och om du har erfarenhet av CAD, GIS och VA-banken är detta meriterande.
B-körkort är ett krav då vi arbetar inom ett stort geografiskt område.
Personliga egenskaper
För att trivas och lyckas hos oss behöver du vara bra på att samarbeta och drivs av ett utvecklande ledarskap som får medarbetarna att känna sig delaktiga till att nå verksamhetens uppsatta mål och en god arbetsmiljö. I din roll som arbetsledare behöver du ha goda ledaregenskaper, vara strukturerad, noggrann, driven, tidvis klara av ett högt tempo, självgående samt vara lösningsfokuserad. Viktigt för oss är att du har ett intresse av att arbeta i samverkan med andra och att du har lätt för att kommunicera.
Urval och kallelse till intervju kan komma att ske löpande under annonseringstiden. Tjänsten är heltid och innebär anställning tillsvidare, med tillträde snarast. Provanställning kommer att tillämpas. Lön och övriga anställningsvillkor överenskommes i samband med anställning.
Skicka ansökan, personligt brev och CV, till [email protected]
Ange ”Ansökan arbetsledare” i ämnesraden
Sista ansökningsdatum: 2021-11-21
Våra fackliga representanter för Kommunal, Vision och Sveriges Ingenjörer når du via vår växel, 010 – 251 53 00.
Vid frågor och funderingar kontakta Patrik Bergman, tf VA-chef, på [email protected]
Varmt välkommen med din ansökan till oss på Vatten och Miljöresurs! Visa mindre

Arbetsledare Infrastruktur

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i samband med högskolestudier,  friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjed... Visa mer
Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier, 
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.

 

 



Som arbetsledare kommer du att arbeta med varierande och förekommande drift- och underhållsarbeten i kommunen. Din främsta uppgift blir att planera, genomföra och följa upp arbetet vi utför. Du blir en viktig arbetsledande funktion för våra yrkesarbetare och som samordnande kontakt för våra underentreprenörer.

Tillträde enligt överenskommelse

Arbetsuppgifter
I just den här tjänsten kommer du leda och fördela arbetsuppgifter inom gatuavdelningen samt ha extra fokus på våra administrativa system och ansvara för exempelvis fakturering, orderläggning och övrig uppföljning. Dessutom stöttar du avdelningschefen i det dagliga arbetet med exempelvis kundkontakter, produktionsstyrning, ekonomiuppföljning och fakturering. Helt enkelt en fantastisk roll för dig som kan omvandla teori till praktik och vice versa.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har intresse för och erfarenhet av drift- och underhåll av vägar och gator alternativt anläggningsarbeten samt god erfarenhet att arbeta inom entreprenadsidan gällande avtal och uppföljning.
Med fördel har du 1-2 års erfarenhet av drift och underhåll, vinterväghållning och/eller entreprenadbranschen.

Personliga egenskaper
Du är trygg och förtroendeingivande i din ledarroll, har ett affärsmässigt arbetssätt med fokus på lönsamhet och du har en förmåga att skapa goda samarbeten med kunder och medarbetare. Att självständig lösa problem, ta initiativ och fatta beslut faller dig naturligt och du värdesätter tydlig kommunikation i alla led. Vi söker dig som är intresserad och bekväm med digitala arbetssätt och processer samt har god datavana. B-körkort är ett krav för tjänsten, god datavana samt god förståelse i svenska språket.

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett spännande jobb i en kommun som är i utveckling. Vi strävar efter att bygga ett team där mångfald, kreativitet och samarbete är viktigt och där vi tillsammans jobbar för skapa en attraktiv arbetsplats och där vi tillsammans trivs på arbetet. Vi har en öppen och tillåtande kultur där vi gemensamt vågar testa nya idéer. Du har möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdspeng

Kontaktinformation
Mathias Wiberg, Avdelningschef, 0680-714266, 0680-16100, [email protected]

Rikard Mattsson, Ombud Kommunal z, 0680-16238, 0680-16100, [email protected]

Arbetsplats
Ringvägen 2

84233 Sveg Visa mindre

Arbetsledare

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 15 000 anställda och en omsättning på 52 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm. Vi söker en arbetsledare till vårt driftområde i Sveg! Du erbjuds ett intressant arbete, så tag chansen att bli en i vårt engagerade team. I rollen ... Visa mer
Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 15 000 anställda och en omsättning på 52 miljarder kronor.
Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.


Vi söker en arbetsledare till vårt driftområde i Sveg!

Du erbjuds ett intressant arbete, så tag chansen att bli en i vårt engagerade team.

I rollen som arbetsledare ska du aktivt delta och tillsammans med platschefen driva verksamheten inom driftområdet.

Du arbetar med vinterväghållning och mindre entreprenader samt styr och planerar arbetet med hänsyn till kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Till din hjälp har du vägdriftsarbetare och underentreprenörer.

Som person är du engagerad och serviceinriktad. Du trivs med kundkontakter och är van att arbeta självständigt. Du har erfarenhet av anläggningsarbete och det är meriterande om du även har erfarenhet av drift- och underhåll av vägar.

Goda IT-kunskaper är ett krav då all uppföljning av arbeten sker via GPS och dator.

Administrativa uppgifter ingår.

I tjänsten ingår beredskapstjänstgöring. Nattarbete kan förekomma.

Körkort för personbil är ett krav.

Vi erbjuder Visa mindre

Service Site Manager Åndberg

Company The manufacture of wind energy plants in the on-shore segment has been our core competence and passion for around 35 years. With more than 28 GW installed capacity worldwide, our turbines supply sustainable energy to more than 80% of the global energy market and we are one of the largest companies in the wind industry. National subsidiaries in more than 25 markets and production facilities in Germany, Spain, Brazil, the USA, Mexico and India offer ... Visa mer
Company
The manufacture of wind energy plants in the on-shore segment has been our core competence and passion for around 35 years. With more than 28 GW installed capacity worldwide, our turbines supply sustainable energy to more than 80% of the global energy market and we are one of the largest companies in the wind industry. National subsidiaries in more than 25 markets and production facilities in Germany, Spain, Brazil, the USA, Mexico and India offer our more than 6,500 employees the opportunity for international and intercultural cooperation. We are growing and together driving forward the expansion of alternative energies worldwide - if you wish, from now on with you.
If you are passionate of renewables energies, you love working in teams and you share our values of Integrity, Colleagueship, Respect and Ownership we would like you to join the Nordex Group.
Job description
Nordex Sweden is now looking for a new Service Site Manager to our Windfarm in Åndberg (Sveg/Lillhärdal). Working as part of the Nordic Region Service Team, the Service Site Manager shall be responsible for the daily operations; planning and coordinating the repairs and maintenance of the wind turbines in his/her area. The Service Site Manager manages a team of 10 service technicians to ensure the completion of their allocated service tasks within the specified time frames and to the required standards. The Service Site Manager reports to the LOM on all operative tasks at site ensuring the turbines are maintained to the highest standard and meet the contractual availability for the wind farm. The Service Site Manager is aware of the Key Business KPI:s and ensures the site team is working in a uniform way to achieve those KPI:s



Key accountabilities:
Responsible for availability and performance of Wind Farms in the area
Daily on-site planning and coordination of work
Long term maintenance planning with support team
Ensure execution of planned maintenance and inspection activities
Ensure execution of complex repairs with support from Technical back-office
Ensuring clearance End of Warranty, maintenance & performance improvement punch lists
Managing inventory levels on site
First point of contact for the customer
Participating in regular customer meetings


Management and disciplinary responsibilities
Scheduling, staffing, recruitment and training supported by LOM and P&C
Conducting annual performance reviews of technicians
Ensuring team members follow company policies and procedures
Carrying out disciplinary actions supported by LOM and P&C



Ensure the on-site quality & HSE
Responsible for creation of site emergency plans
Responsible to give site inductions
Responsible for Toolbox talks
Responsible for Subcontractor and maintenance auditing and control of subcontractors at site (work quality and HSE)
Ensuring compliance with local workplace work environment legislation
Responsible for the work environment for the technicians on site


Responsible for complete, correct and timely reporting
Maintenance reporting
Reporting of availability and downtimes through the system (ADM)
HSE reporting
Business KPI reporting to back-office


Other tasks
On the job training of new Service Technicians
Ensuring technician training is completed as required
Further Service related tasks


Job requirements

Career / Job experience
At least 2 years’ experience in managing a team
Preferably previous experience in the wind industry e.g. working as a Service Technician
Experience working with business KPI:s
Experience working to high safety standards

Education and qualification
Degree in business, management or related field
Electrical, mechanical or wind industry education/background
Driving License
Computer literate

Personal profile
Physically and mentally fit – able to work at heights
Strong leadership and team management skills
Excellent communicator
Good planning and organizational skills
Health and safety awareness
Customer focus
Flexible and willing to travel from time to time, including nights away from home
Must have a “can do” attitude
Result oriented


Any open questions? Feel free to get in touch with us!


Kajsa Karlsson
People & Culture Coordinator
[email protected] Visa mindre