Lediga jobb som Administrativ assistent i Härjedalen

Se lediga jobb som Administrativ assistent i Härjedalen. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Härjedalen som finns hos arbetsgivaren.

Racekoordinator Funäsdalsberget

Vill du spendera din vintersäsong på skidor och vara en del av Funäsdalsbergets vinterteam? Som racekoordinator har du ansvaret för att se till att backen är redo med det material som behövs för de träningsgrupper som kommer till oss för att träna både alpint i pisterna och i parken. Det betyder att du planerar inför kommande event/tävlingar och tar fram de säkerhetsnät och skyltar som krävs för ändamålet i samarbete med dina kollegor på berget. Under din ... Visa mer
Vill du spendera din vintersäsong på skidor och vara en del av Funäsdalsbergets vinterteam? Som racekoordinator har du ansvaret för att se till att backen är redo med det material som behövs för de träningsgrupper som kommer till oss för att träna både alpint i pisterna och i parken. Det betyder att du planerar inför kommande event/tävlingar och tar fram de säkerhetsnät och skyltar som krävs för ändamålet i samarbete med dina kollegor på berget. Under din arbetsdag möter du klubbar och team som kommer till oss där du ser till att de vet vart de ska och har vad de behöver för sin träning!
Vi söker dig som:
Vill vara en del av teamet på Funäsdalsberget och som inte är rädd för att ta i när det behövs. Du är också en van att åka skidor och gillar att vara ute i alla väder!
Anställningen omfattar 75% från mitten av december till mitten av april. Visa mindre

Administrativ assistent för hälsocentraler & ambulansstationer i Härjedalen

Gillar du att jobba i team och lockas du av utveckling på jobbet? Då blir du en viktig kugge i vårt gäng! ? Härjedalens närvårdsområde utgörs av Härjedalens kommun. Regionen driver två hälsocentraler, i Sveg och i Funäsdalen. Det är långa avstånd till sjukhuset i Östersund och därför hanteras mycket av vården på plats, såväl akut som planerat. Röntgen finns på båda hälsocentralerna. Säsongsvis finns filialer i Vemdalen och Lofsdalen kopplat till vintersp... Visa mer
Gillar du att jobba i team och lockas du av utveckling på jobbet? Då blir du en viktig kugge i vårt gäng! ?

Härjedalens närvårdsområde utgörs av Härjedalens kommun. Regionen driver två hälsocentraler, i Sveg och i Funäsdalen. Det är långa avstånd till sjukhuset i Östersund och därför hanteras mycket av vården på plats, såväl akut som planerat. Röntgen finns på båda hälsocentralerna. Säsongsvis finns filialer i Vemdalen och Lofsdalen kopplat till vintersportanläggningarna. Periodvis vistas upp emot 40 000 personer i Härjedalen, vilket kräver att sjukvården växlar upp för att möta behoven av vård. Det finns tre ambulansstationer i närvårdsområdet samt säsongsvis en extra bil i Vemdalen.? ?

Vi söker nu en administrativ assistent på ett vikariat, med möjlighet till förlängning.?Tjänsten är på 100% och kommer att vara placerad i Sveg, men samarbetar även med enhetschef i Funäsdalen och ambulansen. Du är lite av spindeln i nätet, en funktion dit många medarbetare vänder sig i olika frågor.?Resor inom området kan förekomma.
?
I tjänsten ingår att stödja chefer och verksamhet på bästa sätt med det löpande administrativa arbetet. Du arbetar med administrativa uppgifter rörande personaladministration, schemaläggning, bemanning med mera.?

Du kommer att ha många kontakter internt på enheterna, inom Region Jämtland Härjedalen samt dess stödfunktioner. Även en del externa kontakter förekommer.

ARBETSUPPGIFTER
Vi erbjuder ett intressant, omväxlande och ansvarsfullt arbete som administrativ assistent i nära samarbete med enhetschefer och verksamhetschef samt övriga medarbetare. Som assistent hos oss ingår det bland annat att sköta personaladministration, schemaläggning och andra administrativa sysslor i samband med personalfrågor.

KVALIFIKATIONER
Du har administrativ gymnasieutbildning, eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet från att arbeta med personaladministration som schemaläggning och bemanningsplanering.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, såsom att du är serviceinriktad, flexibel och professionell i din yrkesutövning, tar egna initiativ, har god samarbets- och kommunikativ förmåga samt har ett förtroendeskapande arbetssätt. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Vill du veta mer om jobbet är du varmt välkommen att höra av dig till oss.
Urval och intervjuer kan komma att ske fortlöpande under rekryteringsprocessen.

Vi har gjort vårt val av rekryteringstjänster och avsäger oss vänligt men bestämt ytterligare erbjudanden. Visa mindre

Administratör på Härjedalens gymnasium

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och vi servar våra invånare och besökare från våra tre kontor med huvudkontoret i Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i samband med högskolestudier,  friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjeda... Visa mer
Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra tre kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier, 
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.

 

 



Härjedalens gymnasium är en lagom stor skola med ca 210 elever och runt 40 medarbetare,
vackert belägen vid Ljusnan mitt i centrala Sveg
i östra delen av
Härjedalen. 

Skolan erbjuder sju nationella program plus introduktionsprogrammet. De nationella
programmen vi erbjuder inför läsår 23/24 är Fordons- och transportprogrammet;
Barn- och fritidsprogrammet; Industritekniska programmet; Ekonomiprogrammet;
Naturbruksprogrammet; Naturvetenskapsprogrammet och
Samhällsvetenskapsprogrammet.

Vi erbjuder också nationell idrottsutbildning
inom längdskidor, skidskytte och alpint. 

Vår administratör kommer att testa annat arbete under ett halvår och därför söker
vi nu en ersättare. 

Arbetsuppgifter
Gymnasiets administratör kan beskrivas som:

Du är "spindeln-i-nätet" på Härjedalens gymnasium. Du administrerar men du är också en "fixare", där du gör det som behövs för dagen, det som blir uppdrag utifrån olika aktiviteter som förekommer. 
Du är den som vet lite om det mesta i organisationen 

Du är den som eleverna och personalen alltid kan vända sig till när de behöver hjälp eller har frågor
Du bistår rektor med hjälp och information

Rektor kan lämna över uppgifter till dig i trygg förvisning om att du kommer att fullgöra uppgifterna och du har en form av controllerfunktion

Du sammanställer och rapporterar information till olika intressenter

Du sammanställer, rapporterar och skriver ut betyg.

Du sköter personalhanteringen i Visma, du förbereder förslag på anställningsavtal

Du är en trygg vuxen på skolan som bemöter våra trevliga elever med omdöme
Verksamhetens behov och återkommande uppgifter. Hjälper ny personal

Kvalifikationer
Krav:
Du ska ha förmåga att formulera dig i skrift
Du ska ha god datavana
 
Meriterande är om du har erfarenhet av de system som används inom skolan och hos kommunen.

Kontaktinformation
Helena Larsson, Rektor, 0722084888

Arbetsplats

 Sveg Visa mindre

Administratör/vikarieanskaffare

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i samband med högskolestudier,  friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjed... Visa mer
Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier, 
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.

 

 



Funäsdalens skola har i dagsläget ca 250 elever i årskurserna F-9 samt tillhörande fritidshem. Skolan är vackert belägen mitt i byn vid foten av Funäsdalsberget. Vi har nära till längdspår, idrottsplats samt gondolen som tar oss upp till bergets toppstuga. Närhet till naturen sätter på olika sätt sin prägel på verksamheten som bokstavligt talat har ski-in ski-out läge. 

Vi söker nu en administratör till skolexpeditionen som även har hand om vikarieanskaffning.

Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten tillträds enligt överenskommelse.

Arbetsuppgifter
Arbetet utgörs av administrativa uppgifter och hantering av förekommande system för personal, elever och vårdnadshavare på grundskola och fritidshem. Arbetet utgörs också också av vikarieanskaffning till de olika verksamheterna samt vikariering. 

Skoladministratören har en viktig central funktion på skolan och du blir en viktig medarbetare för att verksamheterna ska fungera smidigt. Arbetsuppgifterna kan växla snabbt och ingen dag är den andra lik.  

Kvalifikationer
Goda IT-kunskaper är ett krav. Erfarenhet av system som till exempel Schoolsoft, Proceedo och Visma är meriterande, så också erfarenhet av arbete med barn och ungdomar.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet 

Personliga egenskaper
Du som söker bör vara stresstålig och ha en hög grad av flexibilitet, du förväntas vara ansvarstagande och strukturerad. Det är viktigt att du har en god serviceförmåga och ett professionellt bemötande mot elever, vårdnadshavare och pedagoger. 
 

Vi erbjuder
Västra Härjedalen är i utveckling och våra skolor växer, vi erbjuder en arbetsplats där du blir en del av en engagerad och kompetent personalgrupp med hög andel legitimerade lärare och pedagoger. Du har möjlighet till friskvård under arbetstid samt friskvårdsbidrag.    

Övrigt

Tillträde enligt överenskommelse. Visstidsanställning till och med 2022-12-21 med möjlighet till förlängning. 

Kontaktinformation
Charlotta Söderhielm, Rektor, 0684-16760, 0680-16100

Catarina Månsson, Ombud Vision, 0680-16352, 0680-16100

Arbetsplats
Skolbacken

840 95 Funäsdalen Visa mindre

Assistent/receptionist till kommunkontoret i Hede

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i samband med högskolestudier,  friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjed... Visa mer
Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier, 
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.

 

 



Är du en person som trivs i en varierande roll? Är du dessutom självgående och har ett starkt intresse för administration? Vi söker nu en assistent/receptionist till kommunkontoret i Hede. Som assistent arbetar du självständigt och är lite av spindeln i nätet på lokalkontoret här hos oss i Hede. Vi arbetar löpande med urval och intervjuer, så vänta inte med din ansökan. 

Arbetsuppgifter
Som assistent/receptionist på kommunkontoret i Hede får du träffa många besökare med olika frågor. Du hanterar inkommen post, nyckelhantering till kommunala anläggningar samt Härjegårdars fastigheter i Hede området. Administrativa uppgifter så som ersättning till förtroendevalda, passerkort/taggar till medarbetare, bokföring som innefattar bl.a. löner, skattedeklarationer samt övrigt diverse administrativa uppgifter. Under valår hanteras även förtidsröstningen på lokal kontoret. 

Kvalifikationer
Grundläggande datorkunskap
Ett gott kundbemötande
Bokföringskunskap är meriterande. 

Personliga egenskaper
Du är serviceinriktad och har lätt att få kontakt med människor. Arbetet kräver hög social kompetens, personlig lämplighet, administrativ förmåga och god digital mognad. Du bör vara drivande och positiv till fortlöpande utveckling av vår verksamhet i nära samarbete med dina kollegor. Du har god kommunikativ kompetens på svenska i tal och skrift.
Körkort för bil är ett krav. 

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig bland annat förmåner som friskvård på arbetstid samt friskvårdspeng. Vidare är din utveckling viktig för oss.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktinformation
Mats Sjöstedt, IT-chef, 0680-16164 0680-16100

Catarina Månsson, Ombud Vision, 0680-16352 0680-16100

Arbetsplats
Medborgarhuset

84280 Sveg Visa mindre

Administratör/vikarieanskaffare

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i samband med högskolestudier,  friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjed... Visa mer
Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier, 
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.

 

 



Funäsdalens skola har i dagsläget ca 250 elever i årskurserna F-9 samt tillhörande fritidshem. Skolan är vackert belägen mitt i byn vid foten av Funäsdalsberget. Vi har nära till längdspår, idrottsplats samt gondolen som tar oss upp till bergets toppstuga. Närhet till naturen sätter på olika sätt sin prägel på verksamheten som bokstavligt talat har ski-in ski-out läge. 

Vi söker nu en administratör till skolexpeditionen som även har hand om vikarieanskaffning.

Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten tillträds enligt överenskommelse.

Arbetsuppgifter
Arbetet utgörs av administrativa uppgifter och hantering av förekommande system för personal, elever och vårdnadshavare på grundskola och fritidshem. Arbetet utgörs också också av vikarieanskaffning till de olika verksamheterna samt vikariering. 

Skoladministratören har en viktig central funktion på skolan och du blir en viktig medarbetare för att verksamheterna ska fungera smidigt. Arbetsuppgifterna kan växla snabbt och ingen dag är den andra lik.  

Kvalifikationer
Goda IT-kunskaper är ett krav. Erfarenhet av system som till exempel Schoolsoft, Proceedo och Visma är meriterande, så också erfarenhet av arbete med barn och ungdomar.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet 

Personliga egenskaper
Du som söker bör vara stresstålig och ha en hög grad av flexibilitet, du förväntas vara ansvarstagande och strukturerad. Det är viktigt att du har en god serviceförmåga och ett professionellt bemötande mot elever, vårdnadshavare och pedagoger. 
 

Vi erbjuder
Västra Härjedalen är i utveckling och våra skolor växer, vi erbjuder en arbetsplats där du blir en del av en engagerad och kompetent personalgrupp med hög andel legitimerade lärare och pedagoger. Du har möjlighet till friskvård under arbetstid samt friskvårdsbidrag.    

Övrigt

Tillträde enligt överenskommelse. Visstidsanställning till och med 2022-12-21 med möjlighet till förlängning. 

Kontaktinformation
Charlotta Söderhielm, Rektor, 0684-16760, 0680-16100

Catarina Månsson, Ombud Vision, 0680-16352, 0680-16100

Arbetsplats
Skolbacken

840 95 Funäsdalen Visa mindre

Sommarvikariat Administrativ assistent

Vi söker två sommarvikariat till våra expeditioner. En till Hede/Funäsdalen och en till Sveg. Dina arbetsuppgifter Som administrativ assistent blir du vårt ansikte utåt på vår expedition och får möta och hjälpa församlingsmedlemmar, personal och förtroendevalda när vår ordinarie personal har semester. Du håller vår expedition öppen, svarar i telefon och tar emot besök. Du ansvarar att administrerar bokningar av dop, vigslar, begravningar och andra aktivite... Visa mer
Vi söker två sommarvikariat till våra expeditioner. En till Hede/Funäsdalen och en till Sveg.
Dina arbetsuppgifter
Som administrativ assistent blir du vårt ansikte utåt på vår expedition och får möta och hjälpa församlingsmedlemmar, personal och förtroendevalda när vår ordinarie personal har semester. Du håller vår expedition öppen, svarar i telefon och tar emot besök. Du ansvarar att administrerar bokningar av dop, vigslar, begravningar och andra aktiviteter. Du ansvarar för kollekthantering, församlingens gemensamma e-post, posthantering, samt information av olika slag. Du bör ha kunskaper om och kunna vara behjälplig med viss fakturahantering och kontering. Du biträder arbetsledaren med övriga arbetsuppgifter som kan hänföras till församlingsexpeditionen.
Kvalifikationer
Du bör ha en gymnasial utbildning i ekonomi/administration eller motsvarande, gärna kompletterad med eftergymnasiala påbyggnadsstudier eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av administrativt arbete inom Svenska kyrkan. Du har mycket goda kunskaper och vana av att arbeta med administration, datorer och bokningssystem.
Mycket god svenska i tal och skrift är en förutsättning för tjänsten. Som person är du självgående, serviceinriktad, har god samarbetsförmåga samt är initiativtagande och reflekterande. Du kan hantera stress, prioritera arbetet och kan ta eget initiativ.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och förutsätter att du delar Svenska kyrkans värderingar.
Sommarvikariatet omfattar ca 8-10 veckor beroende på ordinarie personals semester. Du får under den tiden möjlighet att gå tillsammans med vår ordinarie personal i ca fyra- fem veckor innan de går på semester för att få en inblick i vad arbetet innebär.
Datum för sista ansökan är 30 april, men vi kommer att ha löpande antagning från och med början av april, så vänta inte med din ansökan!
Startdatum kommer att variera beroende på ordinarie personals semester, men ungefär från v. 22-23 till vecka 32-33. Visa mindre

Administratör till Bildningsförvaltningen

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i samband med högskolestudier,  friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjed... Visa mer
Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier, 
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.

 

 



Härjedalens kommun söker nu en kvalificerad administratör till Bildningsförvaltningen. Förvaltningen består av förskola, grundskola, gymnasieskola, elevhälsa, gymnasium, vuxenutbildning samt kulturskola med verksamhet över hela kommunen.

I rollen erbjuds du ett utvecklande och spännande arbete där du blir spindeln i nätet på förvaltningen. Tillsammans med dina kollegor stödjer du förvaltningschef, rektorer och förvaltningen med administrativa processer. Arbetet är självständigt men innebär också mycket samarbete både internt och externt inom kommunen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter
Som kvalificerad administratör har du en nyckelfunktion där du är ett administrativt stöd för förvaltningschef, rektorer och administratörer på skolorna. Du driver det dagliga administrativa arbetsflödet i förvaltningen tillsammans med din närmaste kollega, övriga kollegor inom teamet och med kommunens övergripande stödfunktioner – HR, IT, och kansli.

I rollen blir du förvaltningens huvudadministratör för våra verksamhetssystem vilket innebär att tillhandahålla kunskap, stöd och support till våra administratörer på skolor och förskolor, i nära samarbete med vår systemförvaltare och leverantörssupporten. Du kommer också att utarbeta processtöd för våra system och arbetssätt. I arbetet ingår också förvaltningsövergripande personaladministration, fakturahantering, statistikuppföljning och stadsbidragsansökningar. 

Placeringsorten är Sveg.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en för tjänsten adekvat utbildning och en väl meriterad yrkeskompetens inom administration och/eller organisations-/chefsstöd, gärna inom förskolans och skolan värld. Krav för tjänsten är också att du har mycket goda kunskaper inom i Office-paketet. Vi förväntar oss även att du har en digital kompetens som omfattar en bred erfarenhet av olika verksamhetssystem, gärna inom Wisma, Proceedo, Schoolsoft, Stratsys, Extens. För tjänsten är det viktigt att du har en god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

B-körkort är ett krav. 

Personliga egenskaper
Stor vikt läggs vid förmåga till samarbete samt ett flexibelt och serviceinriktat arbetssätt. Du förväntas vara ansvarstagande, strukturerad, analytisk och kreativ samt trivs med att arbeta i team. Vi tror att du som söker har en god social förmåga och ett trevligt bemötande. Vi värdesätter självständighet, kreativitet och viljan att driva och utveckla arbetssätt och rutiner inom administrationen.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och välkomnar en bredd av sökanden.

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett spännande jobb i en kommun som är i utveckling. Vi strävar efter att bygga ett team där mångfald, kreativitet och samarbete är viktigt och där vi tillsammans jobbar för att skapa en attraktiv arbetsplats och där vi tillsammans trivs på arbetet. Vi har en öppen och tillåtande kultur där vi gemensamt vågar testa nya idéer. Du har möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdspeng och en viss del av arbetet kan utföras hemma med hjälp av IT lösningar. 

Provanställning tillämpas, därefter möjlighet till tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Vi intervjuar löpande under annonseringstiden så skicka in din ansökan redan nu! 

Kontaktinformation
Tina Svensson Hammargård, Förvaltningschef, 0680-16230 0680-16100

Kicki Jonasson, Ombud Vision, 0680-16367 0680-16100

Arbetsplats
Ringvägen 2

842 33 Sveg Visa mindre

Webshopsansvarig/kundsupport

Vi söker efter en medarbetare på deltid till vårt team med start efter sommaren. Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och serviceinriktad för att ansvara för vår webshop och hanterar vår kundtjänst. Viktigt att du har god datorvana då vi arbetar i olika dataprogram. Arbetstiderna är vardagar 08:00-12:00 Möjlighet finns till utökad tjänst i framtiden. Huvudsakliga arbetsuppgifter Hantera och utveckla vår webshop Packa och skicka ordrar Reklamationer K... Visa mer
Vi söker efter en medarbetare på deltid till vårt team med start efter sommaren.
Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och serviceinriktad för att ansvara för vår webshop och hanterar vår kundtjänst.
Viktigt att du har god datorvana då vi arbetar i olika dataprogram.
Arbetstiderna är vardagar 08:00-12:00
Möjlighet finns till utökad tjänst i framtiden.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Hantera och utveckla vår webshop
Packa och skicka ordrar
Reklamationer
Kundtjänst
Uppackning och lagerhantering av gods
Hantera inköp till webshopen
Hålla kolla på lagersaldon
Inventering
Administrativ hantering
Telefonväxel



Om oss
Utöver försäljning av kök och montering driver vi även en webshop där vi erbjuder ett brett utbud inom kökstillbehör och monteringsmaterial. Vår köksutställning ligger i Linsell mitt i vackra Härjedalen och med Sonfjällsmassivet som kuliss. Med närhet till fjälldestinationerna i Lofsdalen, Vemdalen och Funäsdalen finns vi både nära våra kunder samt har ett friluftsliv i toppklass.
Ansökan och kontakt
Känner du att det är en roll som passar dig? Mejla gärna in ansökan med CV eller eventuell fråga till oss på [email protected].
Då det är semestertider kan det dröja innan återkoppling på din ansökan. Vi lämnar besked till alla sökande och börjar kalla till intervjuer i slutet på augusti.
Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Webshopsansvarig/kundsupport

Nu utökar vi vårt team och söker en medarbetare på deltid med start omgående. Vi söker en strukturerad, noggrann och serviceinriktad person att ansvara för vår webshop samt hanterar vår kundtjänst. Viktigt att du har god datorvana då vi arbetar i olika dataprogram. Arbetstiderna är vardagar 08:00-12:00 Möjlighet finns till utökad tjänst i framtiden. Huvudsakliga arbetsuppgifter Hantera och utveckla vår webshop Packa och skicka ordrar Reklamationer Kundtjän... Visa mer
Nu utökar vi vårt team och söker en medarbetare på deltid med start omgående.
Vi söker en strukturerad, noggrann och serviceinriktad person att ansvara för vår webshop samt hanterar vår kundtjänst.
Viktigt att du har god datorvana då vi arbetar i olika dataprogram.
Arbetstiderna är vardagar 08:00-12:00
Möjlighet finns till utökad tjänst i framtiden.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Hantera och utveckla vår webshop
Packa och skicka ordrar
Reklamationer
Kundtjänst
Uppackning och lagerhantering av gods
Hantera inköp till webshopen
Hålla kolla på lagersaldon
Inventering
Administrativ hantering
Telefonväxel



Om oss
Utöver försäljning av kök och montering driver vi även en webshop där vi erbjuder ett brett utbud inom kökstillbehör och monteringsmaterial. Vår köksutställning ligger i Linsell mitt i vackra Härjedalen och med Sonfjällsmassivet som kuliss. Med närhet till fjälldestinationerna i Lofsdalen, Vemdalen och Funäsdalen finns vi både nära våra kunder samt har ett friluftsliv i toppklass.
Ansökan och kontakt
Känner du att det är en roll som passar dig? Mejla gärna in ansökan med CV eller eventuell fråga till oss på [email protected]. Intervjuer sker löpande under ansökningstiden, dröj därför inte med din ansökan!
Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Samordnare Leg Personal till Socialförvaltningen

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i samband med högskolestudier,  friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjed... Visa mer
Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier, 
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.

 

 



Socialförvaltningens avdelning för Kvalitet och Administrativt stöd söker en samordnare för Leg Personal på en visstidsanställning med chans till tillsvidareanställning som vill ingå i vårt team av kollegor i avdelningen.

Avdelningen består av Kvalitetsteamet där systemförvaltare, MAS, MAR, SAS verksamhetsutvecklare och projektledare ingår samt teamet som du kommer ingå i med samordnare och TES planerare som arbetar i Östra samt mitt Härjedalen inom äldreomsorgen LSS och Legitimerad personal. 

 

Intervjuer sker löpande!

Arbetsuppgifter
Som samordnare för Leg Personal är du ett chefstöd till verksamhetschef och en viktig funktion för personalplanering, lönehantering och andra administrativa uppgifter. Du är även ett stöd till våra medarbetare och en viktig roll för att verksamheterna skall fungera.
 
Vi arbetar i team och som samordnare servar verksamheten gällande daglig drift och resursfördelningen samt personaladministration. Du är ett stöd till medarbetarna inom ditt område och har en övergripande blick över resurser och behov, Du samverkar med dina samordnarkollegor, verksamhetschef, projektledare TES planerare och Resurscentrum gällande bemanning och den dagliga driften för dina enheter. 

Kvalifikationer
Du är flexibel och smidig. Du har förmågan att lösa uppkomna situationer och är en god lagspelare som har bra samarbetsförmågor. 

Du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och chefstöd sedan tidigare.   
God kunskap i Officepaketet och god datorvana är ett krav.

Tidigare arbete med bemanningsplanering är en fördel.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet 

Personliga egenskaper
Vi söker en person som är duktig på att kommunicera och samarbeta med andra såväl internt som externt. Du är noggrann, självständig och van vid att arbeta med många uppgifter samtidigt och  under tidvis högt tempo. Du är stresstålig och du håller en hög servicenivå, trivs med ansvar och vill vara med och utveckla verksamheten. 

Vi erbjuder
Ett spännande och omväxlande arbete där detaljer, situationer och snabba förändringar hör till vardagen och du kommer arbeta i ett team som alltid har lösningar i fokus. Arbetet innefattar mycket kontakt med medarbetare, chefer, anhöriga och brukare som förutsätter ett strukturerat arbetssätt, samt även att du har förmåga att vara flexibel och smidig genom att snabbt lösa situationer som uppstår.

Kontaktinformation
Helena Bredesen, Avdelningschef, 068017752, [email protected]

Catarina Månsson, Ombud Vision, 0680-16352 0680-16100

Arbetsplats
Ringvägen 2

84233 Sveg Visa mindre

Administratör till bildningsförvaltningen

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i samband med högskolestudier,  friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjed... Visa mer
Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier, 
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.

 

 



Bildningsförvaltningen söker en kvalificerad administratör. Förvaltningen består av förskola, grundskola, gymnasieskola, elevhälsa, gymnasium, vuxenutbildning samt kulturskola med verksamhet över hela kommunen. Som kvalificerad administratör på förvaltningen är du en spindel i nätet och stödjer förvaltningschef, rektorer och förvaltningen med administrativa processer. Arbetet är självständigt och innebär i hög grad samarbete internt och externt inom kommunen. 

Vi intervjuar löpande under annonseringstiden så skicka in din ansökan redan nu. 

Arbetsuppgifter
I rollen som kvalificerad administratör har du en nyckelfunktion där du är ett administrativt stöd för rektorer
och administratörer på skolorna. Du driver det dagliga administrativa
arbetsflödet i förvaltningen tillsammans med de övriga kollegorna inom teamet
och med kommunens övergripande stödfunktioner – HR, IT, och kansli. Arbetet
innefattar förvaltningsövergripande personaladministration, statistikuppföljning
på huvudmannanivå, information, fakturahantering och ekonomiuppföljning. I
arbetet ingår att administrera barnomsorgen och dess
kösystem samt fakturahantering ut till vårdnadshavare. Du är ansvarig
för förvaltningens webbsidor med information och uppdatering. Du är
huvudadministratör för verksamhetssystem, vilket innebär stöd och support
till skoladministratörer och rektorer, med nära samarbete med
systemförvaltare och leverantörssupporten. 

Kvalifikationer
Vi söker dig med gymnasieutbildning samt arbetserfarenhet inom administration och/eller organisation. Vi sätter
krav att du har mycket goda kunskaper inom i Office. Stor vikt läggs vid
förmåga till samarbete samt ett flexibelt och serviceinriktat arbetssätt. Du
förväntas vara ansvarstagande, strukturerad, analytisk och kreativ samt trivs
med att arbeta i team. Vi förväntar oss att du har en digital kompetens som
omfattar en bred erfarenhet av olika verksamhetssystem gärna inom Wisma, Proceedo,
Schoolsoft, Stratsys, Extens. Vi
ser att du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och chefstöd
sedan tidigare. Körkort är ett krav.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som har en för arbetsgivaren adekvat utbildning och en väl meriterad yrkeskompetens inom
administration.  Det är viktigt att du har en god förmåga att uttrycka dig
i tal och skrift. Du har en god social förmåga och ett trevligt bemötande. Vi
värdesätter självständighet, kreativitet och viljan att driva och utveckla
arbetssätt och rutiner inom administrationen. Vi lägger stor vikt vid personlig
lämplighet och välkomnar en bredd av sökanden.

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett spännande jobb i en kommun som är i utveckling. Vi strävar
efter att bygga ett team där mångfald, kreativitet och samarbete är viktigt och
där vi tillsammans jobbar för att skapa en attraktiv arbetsplats och där vi
tillsammans trivs på arbetet. Vi har en öppen och tillåtande kultur där
vi gemensamt vågar testa nya idéer. Du har
möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdspeng och en viss del av
arbetet kan utföras hemma med hjälp av IT lösningar. Placeringsorten är Sveg.
 
Provanställning tillämpas, därefter möjlighet till tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Kontaktinformation
Tina Svensson Hammargård, Förvaltningschef, 0680-16296 0680-16100

Catarina Månsson, Ombud Vision, 0680-16352 0680-16100

Arbetsplats
Ringvägen 2

84233 Sveg Visa mindre

Administratör Fastighet

Ansök    Aug 18    SkiStar AB    Administrativ assistent
Vi söker nu en administratör till affärsområdet Logi och Fastighet i SkiStar Vemdalen. Arbetsuppgifter Tjänsten innefattar ansvar för schemaläggning för de medarbetare som arbetar inom affärsområdet. Planera och sammanställa för underhåll i våra uthyrningsfastigheter. Beställningar av den utrustning/material som affärsområdet använder och deltaga i veckomöten där våra samarbetspartners även deltar. I tjänsten ingår även viss fakturahantering. I tjänsten sk... Visa mer
Vi söker nu en administratör till affärsområdet Logi och Fastighet i SkiStar Vemdalen.
Arbetsuppgifter
Tjänsten innefattar ansvar för schemaläggning för de medarbetare som arbetar inom affärsområdet. Planera och sammanställa för underhåll i våra uthyrningsfastigheter. Beställningar av den utrustning/material som affärsområdet använder och deltaga i veckomöten där våra samarbetspartners även deltar. I tjänsten ingår även viss fakturahantering. I tjänsten ska du på ett aktivt sätt delta i avdelningens dagliga drift året om, samt verka för att utveckla samarbetet både internt och externt mot entreprenörer.
Din profil
Vi söker Dig som är positiv, noggrann och utåtriktad. Arbetet kräver hög närvaro i den dagliga driften, oavsett tid och veckodag. Du är serviceinriktad, noggrann, lyhörd, strukturerad och nyfiken med ett brinnande intresse för att utveckla arbetsprocesser. Kontakt med gäster och andra partners förekommer i arbetet vilket ställer krav på social kompetens.
Förkunskapskrav/utbildning
Tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter. Utbildning och kunskap i Excel, Word eller likvärdiga datakunskaper. B-körkort.
Meriterande
Tidigare erfarenhet av planering och fakturahantering. Kunskap om Vemdalen och SkiStar. Visa mindre

Site Administratör till Nordex

Vi söker nu en driven och strukturerad Site Administratör till vår kund Nordex. Uppdraget förväntas starta så snart som möjligt för att pågå till årsskiftet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför din ansökan redan idag! Om tjänsten Nu finns möjligheten att vara del av ett spännande och betydelsefullt projekt i rollen som Site Administratör hos Nordex utanför Sveg. Dina arbetsupp... Visa mer
Vi söker nu en driven och strukturerad Site Administratör till vår kund Nordex. Uppdraget förväntas starta så snart som möjligt för att pågå till årsskiftet.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Nu finns möjligheten att vara del av ett spännande och betydelsefullt projekt i rollen som Site Administratör hos Nordex utanför Sveg.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta:
• Administration - Spåra och registrera dokument, upprätthålla databaser, producera loggar och övriga rapporter efter behov
• Se till att dokumentkontrollkrav uppfylls under hela projektets varaktighet och att levereras sker inom den angivna tidsramen
• Samarbeta med Site Managern i projektens processer
• Stötta platscheferna för att säkerställa att alla federala, statliga och företagslagar följs

Vem är du?
Vi ser att du tidigare arbetat i en liknande roll och har goda kunskaper i Officepaketet. Vidare har du utmärkta kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Som person är du initiativtagande, proaktiv och ansvarsfull. Vidare ser vi att du är driven i ditt arbete, öppen för att lära dig nya saker.

B-körkort är ett krav för denna tjänst.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Vi söker en projektkoordinator inom vatten och avlopp

Som medarbetare på Vatten och Miljöresurs blir du en viktig del i ett hållbart samhällsbyggande och här jobbar du med att göra gott för människor och miljö för många kommande generationer. Att med engagemang, kamratskap och kreativitet enas mot ett gemensamt mål gör oss alla till miljöhjältar. Nu söker vi en projektkoordinator till vårt team inom vatten och avlopp! Om oss Vatten och Miljöresurs är ett kommunalt bolag inom avfall samt vatten och avlopp och ... Visa mer
Som medarbetare på Vatten och Miljöresurs blir du en viktig del i ett hållbart samhällsbyggande och här jobbar du med att göra gott för människor och miljö för många kommande generationer. Att med engagemang, kamratskap och kreativitet enas mot ett gemensamt mål gör oss alla till miljöhjältar. Nu söker vi en projektkoordinator till vårt team inom vatten och avlopp!
Om oss
Vatten och Miljöresurs är ett kommunalt bolag inom avfall samt vatten och avlopp och ägs av Bergs och Härjedalens kommuner. Vi ansvarar för att samla in och omhänderta allt hushållsavfall och slam från enskilda brunnar samt ansvarar även för de båda kommunernas vatten- och avloppsanläggningar. Vi producerar och distribuerar dricksvatten samt tar hand om och renar avloppsvattnet. Vatten och Miljöresurs har idag cirka 70 medarbetare.
Vi erbjuder kvalificerade och utvecklande arbetsuppgifter inom miljö och teknik, kompetensutveckling och en modern digital arbetsmiljö.
Vatten och Miljöresurs arbetar över ett stort geografiskt område och har arbetsplatser i Hackås, Svenstavik, Ytterhogdal, Sveg, Hede och Funäsdalen vilket ger stora möjligheter att arbeta från olika orter.
Arbetsuppgifter
I rollen som projektkoordinator inom vatten och avlopp hos Vatten och Miljöresurs kommer du att arbeta tillsammans med ingenjörer, utredare, arbetsledare, chef och konsulter. Som projektkoordinator är du delaktig i projektens alla faser. Du kommer i huvudsak att assistera och stötta projektledarna i deras arbete.
Arbetet innebär att ha en övergripande koll i projekten och ansvara för administrativa uppgifter. Det innefattar till stor del att administrera möten, skriva protokoll, hantera dokument och administrera projektportalen. En del av rollen är att se över projektens rutiner och säkerställa att dessa följs. I projekten hanteras mycket tillstånd från myndigheter vilket till viss del projektkoordinatorn hanterar och följer upp.
Kvalifikationer
God kunskap i Svenska i skrift och tal är ett krav, samt goda kunskaper i Office-paketet. Även B-körkort är ett krav då vi arbetar inom ett stort geografiskt område. Vi ser att du har minst gymnasieutbildning där eftergymnasial utbildning inom relevant område är meriterande.
Det är meriterande om du har jobbat projektorienterat, har erfarenhet av en koordinerade/administrativ roll eller har jobbat inom bygg- eller anläggningsbranschen. Det är även meriterande om du har erfarenhet av kommunal verksamhet eller är van att hantera beslut och tillstånd.
Erfarenhet och personliga egenskaper
För att trivas i rollen har du ett strukturerat arbetssätt och trivs i en administrativ roll där du tar ansvar och ägandeskap för dina arbetsuppgifter. Dina arbetsuppgifter kan vara varierande och du måste ha god förmåga att ställa om efter projektens prioriteringar.
Då rollen innebär många kontaktytor har du en god kommunikativ förmåga och är behjälplig mot såväl projektmedlemmar som externa parter.
Vidare söker vi dig som har en positiv inställning och som trivs med att arbeta både självständigt och i team. Slutligen förstår du vikten av detaljer i ditt arbete samtidigt som du har en bra helhetssyn och är lösningsfokuserad.
Ansökan
Urval och kallelse till intervju kan komma att ske löpande under annonseringstiden. Tjänsten är heltid och innebär anställning tillsvidare, med tillträde snarast. Provanställning kommer att tillämpas. Lön och övriga anställningsvillkor överenskommes i samband med anställning.
Skicka ansökan, personligt brev och CV, till [email protected]
Ange ”Ansökan projektkoordinator” i ämnesraden
Sista ansökningsdatum: 2021-11-21
Våra fackliga representanter för Kommunal, Vision och Sveriges Ingenjörer når du via vår växel, 010 – 251 53 00.
Vid frågor och funderingar kontakta Patrik Bergman, tf VA-chef, på [email protected]
Varmt välkommen med din ansökan till oss på Vatten och Miljöresurs! Visa mindre

Vi söker en Administrativ samordnare

Arbetsuppgifter Som administrativ samordnare hos Vatten och Miljöresurs kommer du att ansvara för bolagets övergripande administration och dokumenthantering. Du kommer att underhålla och uppdatera vår Teamsstruktur i Office 365 samt vara den som övriga anställda kan vända sig till för lättare support. Det innebär också att se till att informationen som finns där är relevant och aktuell. Vi tar nu fram en struktur för vår dokumenthantering, att informera o... Visa mer
Arbetsuppgifter
Som administrativ samordnare hos Vatten och Miljöresurs kommer du att ansvara för bolagets övergripande administration och dokumenthantering.
Du kommer att underhålla och uppdatera vår Teamsstruktur i Office 365 samt vara den som övriga anställda kan vända sig till för lättare support. Det innebär också att se till att informationen som finns där är relevant och aktuell. Vi tar nu fram en struktur för vår dokumenthantering, att informera om och agera enligt denna är en viktig del i arbetet.
I arbetet med styrelse och ledningsgrupp kommer du att bl. a skicka kallelser och föra protokoll samt hantera styrelsearvoderingar.
Du är länken mellan lönekontoret och de anställda, hanterar anställningsavtal, friskvårdspeng och timanställda. Att ta fram blanketter och mallar samt en del inköp ingår också.
I rollen fungerar du som oljan som smörjer maskineriet och underlättar med i övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter.
Kvalifikationer
För att passa in i rollen behöver du ha erfarenhet från kundbemötande och dokumenthantering i olika former. Det krävs mycket god datavana då många olika system ska hanteras i vardagen och framförallt för att kunna sköta struktur och support.
Då vårt verksamhetsområde är stort till ytan krävs även körkort klass B.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Du pratar och skriver mycket god svenska och behärskar engelska i tal och skrift.
Erfarenhet från arbete med Office 365, Teams och OneNote är meriterande.
Personliga egenskaper
För att trivas och lyckas hos oss behöver du vara bra på att få med dig folk, vara pedagogisk, uthållig och ha god samarbetsförmåga. Det är viktigt att du kan bemöta olika personligheter via telefon samt att anpassa budskapet efter mottagaren.
Du sätter dig in i nya verksamhetssystem, är nyfiken på och lär dig dess funktioner.
Ytterligare egenskaper vi värdesätter hos dig är att du är strukturerad men även flexibel och stresstålig. För att passa in i rollen läggs stor vikt vid egenskaper som serviceinriktad och initiativ-/ansvarstagande.
Vilka är vi?
Vatten och Miljöresurs är ett nybildat kommunalt bolag som ägs av Bergs och Härjedalens kommuner. Vi ansvarar för att samla in och omhänderta allt hushållsavfall och slam från enskilda brunnar. Vi ansvarar även för de båda kommunernas vatten- och avloppsanläggningar. Vatten och Miljöresurs omsätter ca 110 miljoner och har 70 medarbetare.
Processen
Urval och kallelse till intervju kan komma att ske löpande under annonseringstiden. Tjänsten innebär anställning tillsvidare, med tillträde snarast. Provanställning kommer att tillämpas. Lön och övriga anställningsvillkor överenskommes i samband med anställning.


Varmt välkommen med din ansökan till oss på Vatten och Miljöresurs!
Skicka ansökan, personligt brev och CV, till li[email protected] Sista ansökningsdatum: 2021-02-08
Arbetsgivare: Vatten och Miljöresurs
Ort: Enligt överenskommelse
Heltid, 100%. Visa mindre

Samordnare till Resurscenter

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i samband med högskolestudier,  friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjed... Visa mer
Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier, 
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.

 

 



Våran samordnare på Resurscenter ska vara tjänstledig för ett annat arbete hos oss på Resurscenter. Därför söker vi en ersättare under året 2021 med möjlighet till förlängning. 

Vi söker dig som trivs att vara spindeln i nätet i ett team, som gillar tempo och tycker om ordning och reda. Resurscenter är en serviceenhet för Vård och omsorg, Kök och service samt Fritid. Som samordnare så ansvarar du för administration och organisation inom Resurscenter.   

Arbetsuppgifter
Att arbeta som Samordnare på Resurscenter i Härjedalens kommun innebär att vara en organisatör och administratör för enheten. Vi arbetar på verksamheternas uppdrag och behov vilket kan medföra att snabba beslut ska genomföras. Du bör vara lösningsorienterad och orädd inför nya utmaningar och kundsituationer samt gilla struktur och ordning och reda.

Tillsammans med teamet på Resurscenter så stödjer vi verksamheternas bemanningsplanering och bemanningsprocesser. Utifrån din roll som Samordnare kan du också involveras i utvecklingsarbeten kopplat till din yrkesroll. Det är ett spännande och utvecklande arbete där den ena dagen inte är den andra lik och där mötet med chefer, medarbetare i verksamheterna och kollegor inom Resurscenter är centralt.  

Detta är ett projekt och därför är tjänsten under år 2021. Efter projekttiden finns det möjlighet till förlängning under förutsättning att beslut tas för förlängning. 

Kvalifikationer
Du har god förmåga att samverka med andra i såväl tal som skrift, är strukturerad, noggrann samt flexibel. Vårt motto är ”Vi gör varandra bra” och vi stödjer och stöttar varandra inom teamet, du är en lagspelare precis som oss andra på Resurscenter.

Det är meriterat om du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter sedan tidigare.   
God kunskap i Officepaketet och datorvana är ett krav.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet 

Personliga egenskaper
Vi söker dig som har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra såväl internt som externt. Du är noggrann, självständig och van vid att arbeta med parallella uppgifter under tidvis högt tempo. Du håller en hög servicenivå, trivs med ansvar och vågar tänka själv.  

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en möjlighet att utvecklas inom Härjedalens kommun, tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor på Resurscenter. Som Samordnare på Resurscenter kommer du få kontakt ett brett nätverk inom kommunen och möta många människor. Arbetsorten är Sveg med möjlighet till distansarbete. Vi erbjuder friskvårdstimma och friskvårdspeng för att skapa en hälsosam livsstil.   

Kontaktinformation
Elin Lemon, Enhetschef Resurscenter, 0680-161 04, [email protected]

Catarina Månsson, Ombud Vision, 0680-16352 0680-16100

Arbetsplats
Ringvägen 2

84233 Sveg Visa mindre

Samordnare till Socialförvaltningen

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i samband med högskolestudier,  friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjed... Visa mer
Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier, 
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.

 

 



I Socialförvaltningens nya organisation så utökar vi samordnartjänsterna med en person utifrån ett bredare uppdrag och söker nu en samordnare som vill ingå i vårt team av kollegor i den nya avdelningen för Kvalitet och administrativt stöd. Avdelningen består av Kvalitetsteamet där systemförvaltare, MAS, MAR, SAS och projektkoordinator ingår samt teamet som du kommer ingå i med samordnare och TES planerare som arbetar i Östra samt mitt Härjedalen inom äldreomsorgen LSS och Legitimera personal. 

Arbetsuppgifter
Som samordnare är du ett chefstöd till förvaltningens enhetschefer och avdelningschefer och en viktig funktion för personalplanering, lönehantering och andra administrativa uppgifter. Du är även ett stöd till våra medarbetare och en viktig roll för att verksamheterna skall fungera. 

Vi arbetar i team och som samordnare servar du cheferna gällande daglig drift och resursfördelning samt personaladministration. Du är ett stöd till medarbetarna inom ditt område och har en övergripande blick över resurser och behov. Du samverkar med dina samordnarkollegor, våra TES planerare och Resurscentrum gällande bemanning och den dagliga driften för dina enheter. 

Kvalifikationer
Du är flexibel och smidig. Du har förmågan att lösa uppkomna situationer och är en god lagspelare som har bra samarbetsförmågor. 

Du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och chefstöd sedan tidigare.   
God kunskap i Officepaketet och god datorvana är ett krav.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet 

Personliga egenskaper
Vi söker en person som är duktig på att kommunicera och samarbeta med andra såväl internt som externt. Du är noggrann, självständig och van vid att arbeta med många uppgifter samtidigt och  under tidvis högt tempo. Du är stresstålig och du håller en hög servicenivå, trivs med ansvar och vill vara med och utveckla verksamheten. 

Vi erbjuder
Ett spännande och omväxlande arbete där detaljer, situationer och snabba förändringar hör till vardagen och du kommer arbeta i ett team som alltid har lösningar i fokus. Arbetet innefattar mycket kontakt med medarbetare, chefer, anhöriga och brukare som förutsätter ett strukturerat arbetssätt, samt även att du har förmåga att vara flexibel och smidig genom att snabbt lösa situationer som uppstår.

Kontaktinformation
Helena Bredesen, Områdeschef EBU/STAB, 0680-17752

Catarina Månsson, Ombud Vision, 0680-16352 0680-16100

Arbetsplats
Ringvägen 2

84233 Sveg Visa mindre

Assistent

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i samband med högskolestudier,  friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjed... Visa mer
Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier, 
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.

 

 



Kommunkontoret i Hede söker en assistent/receptionist.

Tillträde efter överenskommelse 

 

Arbetsuppgifter
Som assistent arbetar du självständigt och är lite av spindeln i nätet på lokalkontoret.

Många besökare med olika spörsmål, posthantering, nyckelhantering till kommunala anläggningar samt Härjegårdar fastigheter i Hede området, ersättning till förtroendevalda, viss erfarenhet från bokföring som innefattar bland annat löner, skattedeklarationer med mera. Under valår förtidsröstning. I övrigt diverse administrativa uppgifter

Kvalifikationer
.Grundläggande datorkunskap
.Ett gott kundbemötande
.Bokföringskunskap, enklare  

Personliga egenskaper
.Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, du är serviceinriktad och har lätt att få kontakt med människor. Körkort för bil (utan undantag).
.Svenska är ett krav, skrift och tal. 

Vi erbjuder
Inför rekryteringsarbetet har Härjedalens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi avsäger oss vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Härjedalens kommun är en samiska förvaltningskommun, vi ser därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna

Kontaktinformation
Mats Sjöstedt, IT-chef, 0680-16164 0680-16100

Catarina Månsson, Ombud Vision, 0680-16352 0680-16100

Arbetsplats

840 93 Hede Visa mindre

Assistent

Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i samband med högskolestudier,  friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjed... Visa mer
Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna.  Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier, 
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.

 

 



Kommunkontoret i Hede söker en assistent/receptionist.

Tillträde efter överenskommelse 

 

Arbetsuppgifter
Som assistent arbetar du självständigt och är lite av spindeln i nätet på lokalkontoret.

Många besökare med olika spörsmål, posthantering, nyckelhantering till kommunala anläggningar samt Härjegårdar fastigheter i Hede området, ersättning till förtroendevalda, viss erfarenhet från bokföring som innefattar bland annat löner, skattedeklarationer med mera. Under valår förtidsröstning. I övrigt diverse administrativa uppgifter

Kvalifikationer
.Grundläggande datorkunskap
.Ett gott kundbemötande
.Bokföringskunskap, enklare  

Personliga egenskaper
.Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, du är serviceinriktad och har lätt att få kontakt med människor. Körkort för bil (utan undantag).
.Svenska är ett krav, skrift och tal. 

Vi erbjuder
Inför rekryteringsarbetet har Härjedalens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi avsäger oss vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Härjedalens kommun är en samiska förvaltningskommun, vi ser därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna

Kontaktinformation
Mats Sjöstedt, IT-chef, 0680-16164 0680-16100

Catarina Månsson, Ombud Vision, 0680-16352 0680-16100

Arbetsplats

840 93 Hede Visa mindre

Administrativ assistent 100 % Hedebygden- och Tännäs-Ljusnedals församling

Dina arbetsuppgifter Som administrativ assistent blir du vårt ansikte utåt på vår expedition och får möta och hjälpa församlingsmedlemmar, personal och förtroendevalda. Du håller vår expedition öppen, svarar i telefon och tar emot besök. Du ansvarar för kyrkobokföringen samt administrerar bokningar av dop, vigslar, begravningar och andra aktiviteter. Du ansvarar för kollekthantering, församlingens gemensamma e-post, posthantering, samt information av olika... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
Som administrativ assistent blir du vårt ansikte utåt på vår expedition och får möta och hjälpa församlingsmedlemmar, personal och förtroendevalda.
Du håller vår expedition öppen, svarar i telefon och tar emot besök.
Du ansvarar för kyrkobokföringen samt administrerar bokningar av dop, vigslar, begravningar och andra aktiviteter.
Du ansvarar för kollekthantering, församlingens gemensamma e-post, posthantering, samt information av olika slag.
Du bör ha kunskaper om och kunna vara behjälplig med viss fakturahantering och kontering.
Du biträder arbetsledaren med övriga arbetsuppgifter som kan hänföras till församlingsexpeditionen.
Expeditioner finns i Hede och i Funäsdalen och du kommer att bemanna båda olika dagar i veckan efter överenskommelse.
Din närmaste chef är kanslichefen och tillsammans med ytterligare en administrativ assistent och två administratörer inom kyrkogårdförvaltingen utgör ni Härjedalens administrativa kansli.




Kvalifikationer
Du bör ha en gymnasial utbildning i ekonomi/administration eller motsvarande, gärna kompletterad med eftergymnasiala påbyggnadsstudier eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Det är meriterande om du är certifierad i K-bok och har erfarenhet av Svenska kyrkans administrativa system som till exempel Kyrksam och KOB.
Det är också meriterande om du har erfarenhet av administrativt arbete inom Svenska kyrkan.
Du har mycket goda kunskaper och vana av att arbeta med administration, datorer och bokningssystem. Mycket god svenska i tal och skrift är en förutsättning för tjänsten.
Som person är du självgående, serviceinriktad, har god samarbetsförmåga samt är initiativtagande och reflekterande. Du kan hantera stress, prioritera arbetet och kan ta eget initiativ.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och förutsätter att du delar Svenska kyrkans värderingar.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre